צליעה שהולכת וחוזרת בילדה כבת 4 עם ANA חיובי

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה ילדים

04/10/2021 | 11:56 | מאת: הינדי

לילדתנו כבת 4 במהלך השנה האחרונה היו כמה מקרים של צליעה שהתמשכה כ 4 ימים וחלפה מעצמה, בפעמים הראשונות רופא הילדים חשב שזה וירוס - דלקת שחולפת ויעץ לתת לה נורופן, אך לאחר שזה חזר שוב ושוב בהפרשים שונים הוא הפנה אותנו לאורטופד, אך עד שהגיע התור לאוטופד הצליעה חלפה. לאחרונה שוב היא סבלה מצליעה, ובנוסף לזאת, באופן כללי ההליכה נראית קשה לה כבר תקופה ארוכה, לפעמים זה נראה כצליעה קלה ממש ולפעמים רק הליכה איטית, וכן, היא מתקשה ללכת הרבה. מלבד הצליעה, בבדיקות דם שעשו לה בלי קשר לצליעה, התגלה שיש לה ANA חיובי עם טייטר גבוה, 160 וגם 320 פעם אחת. שאר הבדיקות כמו LAC ו APLA יצאו תקינות. האם יתכן שיש קשר בין הצליעה שהולכת וחוזרת לANA? אציין גם שלא רואים נפיחות או אודם ברגליים. ואין תלונות על כאבים בזמן הצליעה. נודה לייעוצך. תודה רבה!

שלום הינדי, אני חושב שיש כאן צורך לבירור ע"י ראומטולוג ילדים. לדוגמא: דלקת מפרקים של גיל הילדות יכולה להתאפיין לעיתים בממצאים קלים כמו צליעה לסירוגין (ולמעשה יש דלקת קבועה חבויה). ישנם גם מחלות כמו קדחת ים תיכונית שיכולות להתאפיין בצליעה לסירוגין. ראומטולוג הילדים יוכל לעמוד על הסטוריית התסמינים, לאתר ממצאים בבדיקה גופנית אם קיימים ולהגיע לאבחנה. בברכה, פרופ' גיל אמריליו - ראומטולוג ילדים

01/11/2021 | 12:47 | מאת: מיכל

היי, יכולה לומר מניסיון עבר שלנו שהבן שלנו צלע המון המון זמן ובסוף התתגלה שיש לו מחלת קוהלר (KOHLER) ואבחנו את זה בשניידר באמצעוות אולטרסאונד שבצעו לרגל הצולעת, ראו שעצם הנביקולר לא קבלה זרימה של דם ועל כן לא התפתחה,זה חלף לקראת גיל 6 וחצי.

מנהל פורום ראומטולוגיה ילדים