חמישה שבועות לאחר מעקף קיבה

דיון מתוך פורום  השמנת יתר, קיצור, מעקף ושרוול קיבה

22/09/2015 | 13:48 | מאת: טל

שלום, אני חמישה-שישה שבועות לאחר מעקף וחשה שיכולה לאכול דיי הרבה. שתי פרוסות לחם עם ממרח ומעט סלט יוצר שובע נעים. אני מבולבלת וחוששת... ציפיתי לנפח קיבה הרבה יותר קטן.... היתה ירידה מהירה בשלושה שבועות ראשונים של תזונה נוזלית. עכשיו... זה הואט.

לקריאה נוספת והעמקה

הי טל, לכל אדם יש נפח וקיבולת קיבה שונים מבחינת היכולת לאכול לאחר הניתוח. אפשר ללמוד לאכול גם עם כמויות מעט גדולות מהממוצע ובכל זאת לרדת במשקל, למשל על ידי הגדלת המרווחים בין הארוחות, הגדלת נפח הארוחה ע"י הוספת חלבונים וירקות, בחירה נכונה של סוג האוכל ועוד. בשלב זה את חייבת לראות דיאטנית בריאטרית כדי ללמוד איך להצליח עם הנתונים האלו, אל תוותרי את בהחלט יכולה להצליח.

07/10/2015 | 14:14 | מאת: טל

היום, חודש ושלושה שבועות אחרי - 18 ק"ג פחות.אבל אני עושה דיאטה... הרבה יותר קל מלפני הניתוח, ובכל זאת משקיעה אנרגיה. חלבונים משביעים אותי מהר, גם ירקות עובר טוב. עם פחמימות - רעבה אחרי חצי שעה עד שעה... הפחתתי משמעותית, אוכלת דל פחממות. גם שוחה בקביעות כך שחלבונים זה לטובתי. הייתי אצל דיאטנית, היתה דינאמיקה לא טובה, עובדת היותי טבעונית (ועוד אקטיביסטית, עם חולצות שכאלה...) כנראה עוררה בה התנגדות. היא גם אמרה שהכמויות שאני יכולה לאכול זה כמויות של אדם ללא ניתוח. ובכן, הפגישה לא היתה מעודדת, בלשון המעטה. חברה שעברה הניתוח באותו יום איתי, כבר הורידה 24 ק"ג, ויכולה לאכול עד שלוש כפות מזון... (ושקלה 15 ק"ג פחות מראש) מצד אחד זה מתסכל, שהניתוח הותיר אותי עם קיבה דיי גדולה, מצד שני - אני לא מקיאה ויכולה לאכול הכל. מישהו מכיר דיאטנית טבעונית או כזאת שתדע לתת יעוץ לטבעונית בכייף? אני מהקריות, קופ"ח מכבי. אם המחיר לא גבוה מדיי - מוכנה לשלם פרטי פעם בחודש. אבל מעדיפה דרך קופ"ח. עכשיו ה - בי.אמ.איי שלי - 36.2. מה דעתך על תזונה דלת פחממות בה כן אוכלים שומן בריא (בלי להתקמצן :) ) שומן וחלבון סותמים אותי מהר ומהווים שובע לכמה שעות, גם אם הכמות קטנה.

מנהלי פורום השמנת יתר, קיצור, מעקף ושרוול קיבה