טיפול שיניים בהריון וגז צחוק

דיון מתוך פורום  שיקום הפה - פרוסתודונטיה

21/01/2018 | 18:17 | מאת: רחלי

ערב טוב, אני בטרימסטר שני של הריון, הייתי היום בבדיקה אצל רופאת שיניים בשל כאבים גדולים ב2 טוחנות סמוכות בלסת התחתונה. הרופאה בדקה וצילמה ואמרה שיש רקבון מתחת לסתימות ב 2 השיניים ואני חייבת לטפל במהירות (יתכן טיפולי שורש). הבעיה שלי שאני יכולה לעבור טיפול שיניים אלא רק בעזרת גז צחוק, אני לא מסוגלת בשום דרך אחרת (מניסיון של שנים..), והרופאת שיניים אמרה לי שאין לה אפשרות לעזור לי, כי לא מטפלים בהריון עם גז צחוק, ואין לה פתרון בשבילי. אני מנסה לשאול דרך הפורום בתסכול גדול האם יש אופציה אחרת לעזור לי, כשאני יודעת שאני לא מסוגלת לעבור טיפול שיניים בלי עזרה כמו של גז צחוק? מקווה שיהיה לך רעיון לעזור לי. תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, לדעתי כדאי קודם כל להתייעץ עם הגניקולוג/ית המלווים ולברר איתם מה מותר ומה אסור לך לעשות במהלך ההריון, גם בכל הקשור בשימוש בגז צחוק ו/או תרופות מרגיעות אחרות. בשלב השני הייתי פונה למרפאה ציבורית או פרטית בה יש רופאים המבצעים טיפולים במצבים כאלה. יתכן ורופאים המומחים ברפואת הפה - בעיקר כאלה העוסקים בטיפול באנשים עם מגבלות רפואיות (למרות שהריון הוא כמובן לא מגבלה רפואית לעצמה) יהיו הפתרון הנכון עבורך.

21/01/2018 | 23:51 | מאת: רחלי

תודה. שאלה קטנה ד"ר, האם מתוך הידע והניסיון שלך יש אפשרות בטיחותית לטפל עם גז צחוק גם בהריון, או שהוא אסור לשימוש בהריון. פעם שמעתי שאפילו בחדר לידה לעיתים נותנים אותו ליולדת לצורך הרגעה. (אני שואלת אותך, כי הדבר האחרון שמתחשק לי זה לשאול את הרופאת נשים שלי..)

שוב שלום לצערי, זה לא תחום הידע שלי. לדעתי, רופאי נשים ידעו לתת לך את התשובה המהימנה והעדכנית ביותר.

מנהל פורום שיקום הפה - פרוסתודונטיה