כמה שאלות בנושא בריאות הפה

דיון מתוך פורום  שיקום הפה - פרוסתודונטיה

10/12/2017 | 17:49 | מאת: עמית

אני מבקש לשאול כמה שאלות, עבורי ועבור בני משפחתי, מקווה זה בסדר: (1) אני מעוניין לעשות ציפויים על שיניים קדמיות, איזה התמחות של רופא שיניים אני צריך לחפש, האם כל רופא מומחה לזה או שצריך התמחות מיוחדת? (2) אצל אשתי שן טוחנת בלסת עליונה נעקרה, הרופאה המליצה על שתל, מה יקרה אם מוותרים ולא עושים שתל, האם זה עלול לפגוע בלסת? (3) במשפחה היסטוריה של מחלות סרטן, אנחנו מבצעים בדיקות תקופתיות (שד, קולונוסקופיה ועוד), האם כדאי לבצע גם בדיקה לצורך גילוי מוקדם של סרטן הפה (אציין שמחלות הסרטן לא היו באזור הפה), ואם כן איזה רופא מבצע זאת? מקווה שזה בסדר כ"כ הרבה שאלות. תודה רבה! עמית

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אנסה לענות על הכל: 1. לפני ביצוע ציפויים על השיניים הקדמיות כדאי לבדוק מספר רב של פרטים, כמו מצב השיניים, מצב הסגר, מה הסיבה לביצוע הציפויים, מהן האלטרנטיבות הטיפוליות האפשריות, ומה נראה כפתרון הכי נכון במקרה שלך. מומחה/מומחית לשיקום הפה הם הכתובת הנכונה. 2. לא צריך לשקם כל שן חסרה. אבל יש לקחת בחשבון שמעבר לאסתטיקה (שאינה משמעותית במקרה של שן טוחנת בד"כ) ומעבר לתפקוד (ניתן לאכול היטב בלי שן אחת), יש תמיד סכנה שתתרחש תזוזה של שיניים. תיקון מצב כזה הוא מסובך בהרבה. ולכן, שוב, כדאי להתייעץ עם מומחה/מומחית לשיקום הפה ולהעריך את פוטנציאל התזוזה של השיניים הסמוכות והנגדיות לפני החלטה להשאיר את המצב כפי שהוא. 3. ביחס לסרטן בחלל הפה - הרופאים המתאימים ביותר הם מומחים ברפואת הפה ו/או מומחים בכירורגית פה ולסת. שמחתי לעזור!

10/12/2017 | 19:20 | מאת: עמית

ד"ר יקר, תודה רבה על המענה המהיר והמפורט. אין לך מושג כמה פורום כזה מועיל לאנשים שזקוקים לטיפול רפואי. אם אני מבין נכון, מומחה בשיקום הפה אני יכול למצוא דרך האתר של ההסתדרות לרפואת שיניים?

תודה! האתר של ההסתדרות הוא אחת האופציות. לא כל המומחים חברים בהסתדרות לרפואת שיניים. חפש "מומחה/מומחית לשיקום הפה" באזור המגורים שלך. ותשאל בפרוש האם מדובר במומחים. טיפ קטן: לרופא מומחה יש מספר רופא מומחה מעבר למספר הרופא הרגיל. בהצלחה!

מנהל פורום שיקום הפה - פרוסתודונטיה