תוספי תזונה לטיפול בחרדות?

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

14/10/2021 | 17:05 | מאת: דוד

שלום, בעבר התנסתי בהרבה תרופות ממשפחת ssri, snri. היעילות של התרופות הייתה מאוד נמוכה ותופעות הלוואי חזקות. לכן הפסקתי את הטיפול. לאחרונה נתקלתי בתוספי תזונה המתיימרים לטפל בחרדות כגון: חומצת אמינו גאבא, תמצית פסיפלורה, ולריאן. השאלה: האם תוספי תזונה כאלו ואחרים יכולים לעזור לחרדות? שאלה יותר חשובה האם ישנו סיכון בשימוש ארוך טווח בתוספי התזונה שנמכרים בחנויות טבע? תודה.

14/10/2021 | 17:24 | מאת: מני

יש להתייעץ עם הרופא המטפל, היות ורק הוא יכול לקבוע האם מיצית כבר את הטיפול התרופתי וממילא יש לפנות לטיפול שאינו תרופתי. בכל מקרה, אם תרופות מרשם לא עזרו כמעט כלום לחרדות, קשה לי להאמין שולריאן כן יעזור, ועוד יותר קשה לי להאמין שהתוספים האחרים שציינת יעזרו. במידה והטיפול התרופתי מוצה לדברי הדוקטור שלך, אזי שיש גם טיפול בגרייה מוחית ואולי טיפולים נוספים שמתאימים, באמת שאיני מבין מספיק בטיפולים שאינם תרופתיים. כמובן שיכול מאוד לעזור להתרשם מדברי הדוקטור של הפורום כשיענה. המשך יום נעים והרבה בריאות, מני.

14/10/2021 | 17:27 | מאת: מני

כלומר- התשובה לשאלה האם תרופות/תוספים אלו יכולות לעזור- היא חיובית, אלא אם כבר נוסו תרופות מרשם שאז חבל על המאמץ לנסות טיפולים אלו שהם יותר חלשים וככל הנראה התשובה תהיה שלילית (כלומר- שהם אינם יכולים לעזור..). הסיכונים בנטילת תוספים תמיד ישנם, אף שברובם ככולם של המקרים לא מדובר בנזק ארוך טווח, נדיר מאוד. תלוי כמובן באיזה תוספים מדובר, כי יש תוספים ממש מסוכנים לעיתים, וככל שהתוסף פחות מוכר כן כדאי יותר להיזהר ממנו (…) ולעשות תמיד, בכל תוסף, רק בהתייעצות עם רופא, עדיף הרופא המטפל בך. בהצלחה!

מנהל פורום פסיכיאטריה