תרופות פסיכיאטריות ותפקוד מיני

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

10/09/2021 | 15:44 | מאת: גבר

אני בן 33 ואני לוקח את התרופות הפסיכיאטריות הבאות : ריספונד 1.5 מ"ל ורסיטל 20 מ"ל, ולדעתי אין לי זיקפה בסקס. בחלק המקרים שאני צופה בפורנו כן יש לי זיקפה, אבל גם אני חושב שהיא הזיקפה לא הכי חזקה שאני יכול לייצר. בסקס האחרון שלי לא הייתה לי זיקפה, ובסקס שלפניו אני גם בספק אם הייתה לי, למרות שהפרטנרית שלי אז הייתה מישהי מנוסה בסקס והיא אמרה לי שאיבר מיני גדול, אבל אולי היא שיקרה ? באותו סקס גמרתי מהר ( עם קונדום ) והזיקפה ירדה תוך 5-6 דקות. כמו כן כחודש וחצי לפני כן לקחתי ויאגרה אבל לא בשביל סקס אלא רק בשביל אוננות והיא לא עשתה לי זיקפה, והתרופה עשתה אותי קצת מזיע ( הזעה היא אכן תסמין של ויאגרה ), אז אמא שלי לא רוצה שאקח יותר ויאגרה. מה לעשות כדי שתהייה לי זיקפה בסקס ? האם יש לי בכלל חרדת ביצוע ( בגלל שלפעמים יש לי זיקפה מול הפורנו ) ? הפסיכיאטר שלי טוען שהפרעות הזיקפה הן לא בגלל הכדורים הפסיכיאטריים והוא לא רוצה להחליף לי לכדורים אחרים או בכלל לבטל על הכדורים. האם לדעתך הכדורים שאני לוקח אכן יוצרים הפרעות זיקפה או שבאמת מדובר בצירוף מקרים ?

11/09/2021 | 10:00 | מאת: משה

שלום לך. הניסוח של הבעיה קצת מוזר. כתבת ש"לדעתך" אין לך זקפה בסקס. כדי לתת מענה לבעיה, האבחנה של הבעיה צריכה להיות ברורה, או שיש זקפה או שאין זה לא עניין של דעה :) לעניין התרופות, ssri כתופעת לואי יכול להוריד את רמת הריגוש/ החשק המיני. וגם הרספרידל כולל התכנות לבעיות זקפה. בדר"כ הדבר לא נובע מהשפעה ישירה אלא מאחר ורמת הריגוש יורדת, יש את הרושם שקשה יותר לשמר זקפה בהשוואה למצב טרם השימוש בתרופות. מהתאור של דבריך עושה רושם שאין לך בעיה תפקודית פיזית אלא רמת ריגוש נמוכה ואולי חרדת ביצוע. לא ציינת כמה זמן אתה לוקח את התרופות ולכן לא ניתן לדעת אם חלק מהתופעות זמניות וצפויות לחלוף. בדר"כ פסיכיאטרים יכולים לנסות לתת בופרופיון במקרה של פגיעה בחשק המיני או ניסיון בתרופה אחרת מקבוצת ה ssri. התאמת הטיפול התרופתי נחוצה במקרה זה ולכן יש צורך לערב את הרופא להמשך טיפול.

12/09/2021 | 08:50 | מאת: גבר

מה לא מובן בשימוש במילה " לדעתי "? אני התכוונתי שאני לא בטוח שיש לי זיקפה ראוייה, כלומר יכול להיות לדעתי שהזיקפה לא הכי חזקה, זה בכלל גם יכול להיות שזיקפה פתאום נחלשת ? איך אני יכול לדעת אם זו זיקפה תקינה מה שנקרא זיקפה חזקה ? ולמשל כבר כמה חודשים, מאז תחילת הקיץ , כשאני רואה ברחוב בחורות אני מתלהב כמעט מכל בחורה ומוכן לשכב עם כל בחורה, מכל העדות וגם בחורות רזות וגם בחורות פחות רזות. ובערך כבר 5 שנים שאני מוכן לשכב עם כלאחת, בחזקת " מוכן לשכב עם כל מה שזז ". גם היו כמה מקרים בשנים האחרונות שכאשר הייתי בספא או בים וראיתי בחורות בביקיני אז האיבר שלי נעמד אפילו מעצמו ! אז למה אתה טוען שרמת הריגוש שלי נמוכה ??? אני לוקח את כל התרופות האלה מאז גיל 15 וחצי, היו שינויים כל הזמן במינון של הכדורים ובין סוף שנת 2016 ל-סוף 2020 גם לקחתי רידזין !

12/09/2021 | 08:52 | מאת: גבר

* מוכן לשכב עם כל אחת

12/09/2021 | 08:55 | מאת: גבר

אני מתכוון שמאז תחילת הקיץ אני הולך ברחוב ומדמיין את עצמי עושה סקס עם כל בחורה שעוברת ברחוב, " מפשיט אותה בעיניים שלי "...

12/09/2021 | 14:32 | מאת: מני

אכן התרופות שציינת יכולים לגרום להפרעת זיקפה גם מבלי לגרום לירידה בחשק המיני (ברסיטל אף נצפתה ירידה בזקפה מבלי ירידה בחשק, זאת בשונה מרספרידל שגורם לשניהם באותה מידה, כלומר- יכול להיות שרק אחד מהם יגרם ולשניהם סיכוי שווה שיגרם, נפוץ מאוד. כמובן שיתכן גם ששניהם יהיו, אבל זאת לא הבעיה אצלך למיטב הבנתי…), ולא מובנים טיעוני הפסיכיאטר שלך שזה בודאות לא מהכדורים. מבלי קשר לבעיות שאתה הצגת שיש לך, אני מוכרח לציין שמדבריך עולה שרמת המיניות אצלך חורגת מהנורמה, ויש לפנות לטיפול שיחתי לגמילה מהתמכרות למין. יש לפנות כמדומני לרופא משפחה כדי להתייעץ אודות תחילת טיפול בהתמכרות למין. בשביל שלא תיפגע מדבריי, אני מוכרח לציין שני דברים: א. אתה לא היחיד שכל בחורה שעוברת לידו ״מעלה לו את הפיוז״, יש הרבה אנשים כך (כעשירית מהאוכלוסיה במשוער), ואתה ממש לא אמור אם כן להיפגע מדבריי. ב. שנית, ״להפשיט כל בחורה בעיניים״ כפי שציינת- זו התנהגות שבודאות חורגת מנורמות חברתיות מקובלות (עד כמה שהפסיכיאטריה ומקבילותיה באסכולת הנפש מצליחות להכליל ולקבע את מושג הנורמה, שהרי נורמה זה בהחלט דבר תלוי תרבות. אבל הסיטואציה שהעלית בהחלט אין ספק שחורגת ממה שצריך להיות). ממילא, כדאי מאוד לטפל בזה. סתם בדרך אגב. אכן ניכר שויאגרה איננה טובה עבורך, ואולי ניתן למצוא תחליף אך אינני מבין בכדורים לזיקפה כך שלא יודע לענות לך בקשר לזה. כדאי לחכות לתשובת הדוקטור בפורום כדי שימליץ לך באיזו דרך לנקוט בפועל כדי לטפל בבעיית הזקפה, או לחילופין להתייעץ עם אורולוג (לאחר קבלת הפנייה מרופא המשפחה). בהצלחה.

12/09/2021 | 16:08 | מאת: גבר

סליחה שאנחנו מתפלספים על זה : אבל האם זה לא קשור לזה שעכשיו קיץ והרבה בחורות הולכות עם שמלות או גופיות מפתות ופעם בחודשיים יש בחורה שממש החליטה לרדת מהפסים ולהגיע לסופרמרקט בביקיני כי היא בדיוק בדרך לחוף הים ובמקרה אני צופה בכל זה בעל כורחי ? הסעיף הזה התחיל לי רק בקיץ האחרון ! אין סיכוי שבחורף השיגעון הזה שלי יחלוף מעצמו כשכל הבחורות יתעטפו להן בז'קטים, סוודרים ומעילים ? ורוב הסיכויים שאני מגזים, אני לא רואה את עצמי פתאום חושק להיכנס למיטה עם גברת בת 80, אבל למשל גם הייתה מישהי שהתחלתי איתה בפרטי בפייסבוק היא הייתה נראית כמו בת 45 עם קצת בטן והיא הייתה אמא ל- 2 מתבגרות ! זה כאילו שהפסקתי לברור כמעט לגמרי בחורות מאז נובמבר 2016 ! ואכן קיזזתי בחצי את המינון של הריספונד לפני כמה חודשים כי רציתי כבר שתחזור לי הזיקפה ואז החל השיגעון של הפשטת הבחורות כשעונת רק מסבכת אותו עוד יותר ! בין פברואר 2017 ל- מאי 2021 לא היה לי אפילו קמצוץ של זיקפה, אפילו לא בעת צפייה בפורנו !

12/09/2021 | 16:10 | מאת: גבר

כשעונת הקיץ רק מסבכת את השיגעון *

12/09/2021 | 22:17 | מאת: מני

לא אמרתי לך לא להתפתות ממראה של נשים, אמרתי רק שהצורה בה אתה לוקח את הנושא קצת (או יותר מקצת) מוגזמת. עזוב, אל תתייחס לדבריי, תדבר על כך פשוט מאוד עם הפסיכיאטר שלך. אפילו לא בקשר לעוררות המינית, רק בקשר לזיקפה, אך תנסה להשחיל את כל הדברים שהצגת פה בשיחה עם הפסיכיאטר, ותראה מה הוא יגיד. איני רופא, אך אני די בטוח שהוא יגיד שאתה קצת מכור למין. לא מכור ממש, אבל קצת כן. אתה גם לא ממש חייב לטפל בזה אם אתה לא רוצה, וזוהי רק המלצה שלי. זה טוב מאוד אגב שאתה מדבר על כך בפתיחות, ועצתי היא שתלך עם הפתיחות הזאתי הלאה ותשפר את עצמך באמצעות שיחה על מיניות עם הפסיכיאטר שלך. הרי אחד שנוטל תרופות כשלך צריך להיות כל כמה זמן במעקב אצל פסיכיאטר (גם אני נוטל אנטי פסיכוטי ונוגדי דיכאון ואני במעקב) אז מה רע לדבר איתו גם על זה? הוא לא יכעס עליך בכלל שאתה מדבר איתו על זה. פסיכיאטריה וסקסולוגיה זה מקצועות הנושקים על פי רוב זה לזה (כלומר- רוב הפסיכיאטרים הם גם סקסולוגים, אף אם לא רשמי בכולם), הואיל וסקסולוגיה זה גם בתחום רפואת הנפש (אף שהתרופות לבעיות מיניות הם אחרות אבל הנושא הוא מאוד נפשי אפשר לומר). זוהי רק עצת ידיד. זכותך לא לשתף בנושא עם אחרים, כולל את הפסיכיאטר. כל עוד אינך סוטה מין (ואני בטוח במאה אחוז שאינך סוטה, בלי כל ספק, זה ניכר מדבריך בשקיפות מוחלטת) זה לא אמור כל כך להפריע לחיים להיות קצת עם עוררות מינית (אני מעדיף לא להשתמש בפורום בביטויי סלנג מכוערים…), אבל מאחר וזה לא תקין, כדאי לטפל. בכל מקרה, ברור הדבר שהרבה יותר חשוב לטפל בנושא הזיקפה מאשר בנושא עוררות היתר המינית, מאחר וזה יותר מפריע לאיכות החיים, וכשאיכות החיים נדפקת, האדם סובל ויתכן שהסבל אף יגרור דכאון, וגם אם לא- אתה בוודאי לא צריך לסבול. שיהיה הרבה בהצלחה. מני

25/09/2021 | 18:17 | מאת: ד"ר יעקב חרמון

כדאי להביא את הענין לחדר הטיפולים כאשר התערבויותיו של מני נכונות בהחלט.

מנהל פורום פסיכיאטריה