שלום למני היקר ותודה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

02/06/2021 | 08:48 | מאת: נתי

אני מטופל בציפרלקס 10 מ״ג כבר איזה חודשיים שאלתי את הרופא אם לעלות ל15 או לעבור לויאפקס xr שלא יהיה עוד עייפות מה ציפרלקס הוחלט לנסות ויאפקס השאלה שלי איך עושים את המעבר וגם איזה כדור ויאפקס הוא המקורי? איך הוא ניקרא של איזה חברה לא גנרי תודה

02/06/2021 | 19:28 | מאת: מני

באם אתה מעוניין דווקא במקורי אזי האפקסור של פייזר הוא המקורי. המעבר הוא בדרך כלל (אלא אם הרופא ביקש אחרת מסיבה כלשהי) בשבוע ראשון לקחת 5 מיליגרם ציפרלקס ו75 ויפאקס, ובשבוע השני לרדת מהציפרלקס לגמרי ובאם המינון בויפאקס הוא מעל 75 אז לעלות בעוד 75 את המינון, ובאם הוא מעל 150- אזי לעלות בעוד 75-150 (בהתאם למינון) בשבוע השלישי. הרבה בהצלחה ורק בריאות, ורק אסיים ואציין שלהבא הכי טוב להיוועץ ברופא איך לעשות את המעבר היות ולפעמים הוא ממליץ אחרת ממה שכתבתי, אבל באם כבר לא שאלת אזי כדאי שאכן תעשה כפי שציינתי היות וכמעט תמיד כך צריך להיות המעבר. כל טוב, מני.

05/06/2021 | 19:33 | מאת: ד"ר יעקב חרמון

החלפת תרופות היא רק בהמלצת ובלווי של רופא- הרי לא מדובר בסוכריות. בהצלחה!

10/06/2021 | 21:20 | מאת: א

הלוואי והיו סוכריות, אלו תרופות גרועות ממש לא סוכריות. גם אם הסוכריה טעימה לא מחליפים אותה, אז למה מחליפים תרופה? כי היא גרועה.

10/06/2021 | 21:55 | מאת: מני

אז בוא אענה על טענותיך אשר פירסמת בהודעות מפוזרות ברחבי הפורום: א. כבר כתבתי לך פעם שאני עובד, ולא רק חי מהקצבה. ב. אתה מקשר בין היותי בן למשפחה חרדית לבין היותי מקבל קיצבה. אז ראשית: איני חרדי אלא רק בא ממשפחה חרדית, ואני עצמי חוזר בשאלה, לא שומר לא כשרות לא שבת ולא תפילין. שנית, אתה צריך לסמוך על רופאי הביטוח הלאומי אשר לא סתם אישרו לי את הקצבה. הם לא מחלקים מתנות לאוכלי חינם, ואף לא מתנות בכלל, רק תפקידם לתת מה שמגיע לאדם על פי חוק מהסיבות שחוקק החוק, אשר מצריך להסתמך על שיקול דעת חברי הכנסת לדורותיהם. זה שרירותי חוצפתי ומגעיל (כפי שראוי לקרותך בכל השמות הללו..) לצפצף על סמכותם של מחוקקי החוק ואנשי מקצוע הרפואה אשר יודעים פי אלף יותר טוב ממך מה שהם מדברים. ישנו מושג של ״חוצפא בלא תגא״ (מארמית, חוצפא בא׳ ופירושו כמו חוצפה בה׳) אשר משמעותו- שישנם שני סוגי חוצפות: חוצפה עם טעם, וחוצפה בלי טעם. חוצפה עם טעם זה עשיר המתגאה ברוב עושרו. יש לו במה להתגאות אבל זה לא מצדיק שאכן יתגאה, אבל מה לעשות, העושר מעוור לו את העניים והוא מתגאה ומתחצף. החוצפה שלך היא חוצפת זרע עמלק- חוצפה בלא טעם: אין לך לא סמכות ולא ידע, ואתה הדל ביותר בידע מבין גולשי הפורום, מאחר וצברת ריבוי של ריבוי של ידע מוטעה ושקרי, והנה, בכל זאת אתה מתגאה ומתחצף ומתחצפן. לזה אין תקנה, שבירתו זו תקנתו, שבירת הגאווה והחוצפה בכוח. באם אתה לא תעשה זאת לעצמך, אחרים יעשו זאת לך, וזה לא יהיה טוב. הוכחה נוספת לכך שחוצפתך היא ללא טעם- זה שאינך כותב דברי טעם: מני דוס בטלן וכו׳, בזמן שאיני דוס ואף לא דתי, וגם לא בטלן, כי אני עובד במשרה מליאה. זה שאני פעיל בפורום זה ברווחי זמן קטנים ותוך כדי עבודה או לאחרי יום עבודה שלם ומפרך. לקרוא לי בטלן שלא תורם לחברה, בפרט שהיכרותך היחידה איתי זה באמצעות הפורום והרי בפורום אני ועוד איך תורם בשונה ממך- זה אווילות וכסילות גמורה, ובעיקר חוצפה ״עמלקית״, אשר צריך לתלותה על עץ גבוה חמישים אמה. לא אותך, אלא את חוצפתך. (ואם אתה עומד קשה עורף להישאר בחוצפתך- ראוי שיתלו אותך עצמך..) היה שלום ונקווה שתשתנה. לא יודע מה הביא אותך לדיעות כאלו מפגרות של אנטי פסיכיאטריה וסנטולוגיה. אני בשונה ממך עברתי ניסוי תרופתי ארוך וממצה, וחוויתי עד כמה התרופה המתאימה בזמן הנכון (לפני שמאוחר מידי, למרות שאף פעם לא מאוחר מידי אך יפה שעה אחת קודם)- מצילה נפשות. בהצלחה, מני.

11/06/2021 | 11:49 | מאת: א

עצה של רופאים שכולאים אנשים בבית חולים פסיכיאטרי, שיש חצר אחת שהיא פינת העישון של כל מי שרוצה, ומאלצים אנשים שלא מעשנים להיות כלואים שם ולצאת לחצר, העצה שלהם לא נחשבת. מעניין אם פסיכיאטר שלא מעשן היה מוכן לצאת לחצר ולנשום עשן סגריות מסרטן. הפסיכיאטרים הכולאים גורמים למחלות ולא מרפאים אותם.

11/06/2021 | 18:05 | מאת: מני

אתה אכן צודק שזה לא תקין ויש לטפל בכך, אבל אין לבטל בשל כך את כל מציאות המוסד הפסיכיאטרי, אשר הוא מציל נפשות תועות. יש לטפל בפרטים ולא בכלל ובעיקר. בהצלחה!

מנהל פורום פסיכיאטריה