סומטיזציה לללללללללללללללללללללללללללחחללל
דיון מתוך פורום פסיכיאטריה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לדר האם יתכן שפרקינזון תהיה מחלת סומטיזציה יש לי תסמינים מדויקים של פרקינסון בעיות הליכה שווי משקל סקיפוזיס קשה בעיות עיכול ועוד ורופאת המשפחה טוענת שזט את סומטיזציה עלי לציין שליקחת לשינה מירו 15 מג ולוריבן 0.5 גרם וציפרלקס 2 מג יתכן שהתרופות האלו גרמו לי למחלה, ? כל תלונותיי מתקבלות אצל הרופאה כסומטיזציה
אם זה הופיע רק לאחר נטילת התרופה ומיד בסמוך לנטילתה זה מהתרופה, אם זה הופיע לפני הנטילה או זמן רב לאחר תחילת נטילתה- זו סומטיזציה. רופאי משפחה אוהבים להגיד על כל בעיה שיש למתמודדי נפש ״סומטיזציה״, וזה לא נכון בכלל, כי הרבה פעמים זה מהתרופה ולא מהבעיה הנפשית, ולכן כדאי לעבור הערכה אצל פסיכיאטר ולא אצל רופאת המשפחה.
כדאי לגשת גם לנאורלוג וגם לפסיכיאטר להערכה ! לבדוק תמיד את שתי האפשרויות גם הגופנית וגם זו הנפשית! בהצלחה!