חברה שלי עוברת דברים- צריך עזרה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

27/05/2021 | 12:58 | מאת: חבר

שלום, מצטער מראש אם זה ארוך. לאחרונה חברה שלי (כבר חצי שנה) חשפה בפניי דברים שעוברים עלייה. ידעתי שיש משהו מסוים אבל לא הייתי בטוח מה. במהלך הקשר שלנו כבר היו מקרים בהם שמתי לב לדברים. בתחילת הקשר היה שבוע בו פשוט לא נפגשנו - בדיעבד היא אמרה לי שהיא הייתה דיכאונית. אחרי תקופה היה מקרה בו היא לא רצתה לצאת להיפגש עם חברים שלי כי היא הרגישה "מדוכאת" סתם. פעם אחרונה שהייתי מעורב במה שקרה היה לפני חודשיים וקצת. התחלתי ללמוד למבחן אז לא הייתי זמין כל כך אבל היא סיפרה לי שהיא מרגישה חרדה מאוד כל הזמן ושאלה אותי אם אני מכיר מישהו עם כדורי הרגעה. אחרי יומיים היא התקשרה אליי ואמרה לי שהיא לא בטוב ורצתה שאני יבוא אליה. כשהגעתי הייתי ממש מופתע. היא הייתה במיטה אמרה לי שהיא מתקשה לדבר ולזוז שהיא דיכאונית מאוד ומרגישה שאין טעם לכלום - הפוך לאישיות שלה. היא אמרה שהיא מרגישה כאילו כל מה שהיא הייתה לפני זה (שמחה, אהובה וכו..) זה שקר/הצגה והמצב של הדיכאון זה האמת וזה מגיע לה זה אשמתה (חסרת ערך, לא תורמת לכלום - שאלה אותי למה אני בכלל איתה). יום אחרי היא חזרה לעצמה ואני לא חיטטתי יותר מדיי. אתמול היא פתחה בפני את הכל. היא סיפרה לי שבילדות היא הייתה דיכאונית ורגישה וזה התמתן אחרי שהיא התחילה לקחת את הגלולה בגיל 17. אחרי, בשבועות שהיא הפסיקה לקחת אותה (בין המחזורים) היו לה פרקים של דיכאון חמור. הפחיד אותי שהיא סיפרה לי על מקרה קיצוני לפני שנה בו, בשבוע בו היא הפסיקה לקחת את הגלולה היא נכנסה למצב הזה של הדיכאון וגם היו לה דמיונות שווא והיא שמעה קולות. ועוד היה מקרה קיצוני כזה לפני שנתיים או שלוש בו היא היא הרגישה ממש פחד והרגישה כאילו מישהו דוקר אותה בבטן ואחרי כמה ימים היא נכנסה למצב של דיכאון כזה (במקרה השני היא לא זוכרת אם זה היה כשהיא הפסיקה את הגלולה). מאז המקרה לפני שנה היא לוקחת את הגלולה עם הפסקות קצרות של שלושה ימים ועכשיו פרקי היכאון פחות חמורים ולא ברור אם הם קשורים להפסקות של הגלולה. אני חיפשתי באינטרנט ומנסה להבין מה קורה. היא אף פעם לא הלכה לפסיכיאטר. החשד שלי אומר שזה קשור למחזור או לשינויים הורמונליים שקשורים (בגלל הרווחים בין המקרים ובגלל שבינהם היא בסדר ) אולי PMDD או MDE או משהו בכיוון? בכל מקרה אני דיי מבולבל ולא יודע מה לעשות.

27/05/2021 | 18:08 | מאת: מני

רק פסיכיאטר יכול לאבחן במה בדיוק מדובר. ממילא, מה שצריך לעמוד מול העיניים זה לשכנע אותה להיפגש עם רופא כזה. לא חייב לומר לה שזה פסיכיאטר, רק רופא שיעזור לה להתמודד עם מצבה. אתה מן הסתם תדע יותר טוב מכולם כיצד ניתן לממש זאת בפועל. בהצלחה והרבה בריאות לכולם.

05/06/2021 | 19:11 | מאת: ד"ר יעקב חרמון

חייבים לומר למטופל את האמת לגבי התמחותו של הרופא ואסור להוליך שולל את המטופל. בפסיכיאטריה יש פרק גדול המכיל את ׳חוסר היציבות האפקטיבית׳ דבר שצריך להבדק ולהיות מוערך אצל הרופא המומחה. בהצלחה!

מנהל פורום פסיכיאטריה