סיבת התסמינים והאם להעלות מינון
דיון מתוך פורום פסיכיאטריה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דוקטור שלום רב , בת 50 בריאה בדרך כלל , למעט סרטן השד בגיל 31 ובגיל 48 . בשני המקרים עברתי טיפולים כימוטרפיים. כרגע מטופלת בתרופה אנטי הורמונלית בשם אנסטרוזול ועקב הטיפולים נכנסתי למנופאוזה . לפני כ-10 שנים לאחר דיאטה ,התחלתי לסבול מתסמינים נוירולוגים מוזרים , כמו תשישות , נימולים ברגליים , אחד הרופאים חשד שאני סובלת מטרשת נפוצה , אחר מפיברומיאלגיה (ייתכן שזה נכון חלקית ) . בסוף לאחר מספר חודשים של סבל וחרדה ,טיפול בסימבלטה 30 מ"ג הוציא אותי מהמצב המורכב . לפני כשלוש שנים (מספר חודשים לאחר שהפסקתי את הטיפול בסימבלטה ) לאחר טיפול הומאופטי (לא יודעת עם זה קשור ) התחלתי לסבול מחדש מתסמינים של תשישות חמורה , חוסר יכולת להתרכז , קושי בלדבר יותר מדי זמן עקב הרגשה חמורה של עייפות . חששתי מחדש מבעיה נוירולוגית . בסוף התחלתי טיפול בציפרלקס 10 מ"ג ורק לאחר כשלושה חודשים ולאחר סבל רב עקב תופעות הלוואי של התרופה , התרגלתי לתרופה ולעט , לעט התסמינים המוזרים נעלמו ...אז הופיע בפעם השנייה הסרטן אבל זה סיפור אחר ..אבל הסרטן פחות הפחיד אותי מכל התסמינים הנוירולוגים שחשתי . כיום שנתיים לאחר סיום הטיפולים ממשיכה עם הציפרלקס 10 מ"ג . אני מרגישה חוסר סיפוק , חוסר חשק מפעילויות שפעם עשו לי טוב , כמו שופינג, מפגש עם חברות , בבוקר זה הכי גרוע אני קמה עייפה וללא מצב רוח .(לא רק לעבודה גם בסופ"ש)לאחרונה סובלת מכאב ראש חלש , פועם בחצי ראש באזור הרקע , כאב שקצת מפחיד אותי שאלה שלי וסליחה על אורך המייל ... האם מכל הסיפור שלי ניתן להבין שירידה בסרוטונין גרמה לכל התופעות הנוירולוגיות כמו עייפות , תשישיות , חרדה , חוסר יכולת להתרכז ? האם מומלץ להעלות את המינון ל15 מ"ג או שעדיף להמשיך עם 10 ולשלב טיפול פסיכולוגי ? תודה רבה לך , המון בריאות !
עדיף להוסיף טיפול פסיכולוגי בשיטת cbt לפני עליה במינון. בהצלחה