שאלה

דיון מתוך פורום  טיפול אורתודנטי

15/08/2008 | 10:03 | מאת: לי

קצת הסתבכו אצלי העניינים. הייתי בטיפול אורתודנטי מגיל 13 עד 18 (ברזלים בשיניים במשך שנה ואח"כ במשך שנה פלטה "שומר מצב" ואח"כ בלילות, ואח"כ פעמיים בשבוע- פעם בשבוע בלילה). לא הסתדרתי עם הרופא ולכן מגיל 18 לא הלכתי אליו יותר, ואת הפלטה לא שמתי לאט לאט באותה תדירות, הזנחתי וגם כאב לי. הלכתי לרופאי שיניים צבאיים וחשבו שאני מדמיינת שאני עם כאבים, ורק אחרי הצבא בגלל כאבים איומים של שיני בינה, אז אמרו לי שזה מה שגרם לי לכאבים גם בשיניים אחרות. אני היום בת 25. לפני שנה עשו לי 4 עקירות שיני בינה (שתיים תחתונות כירורגיות), אבל גם לפני כן וגם עכשיו כל הזמן אני מרגישה שהשיניים מתנדנדות לי, ובגלל זה כל הזמן "ברחתי" מלשים את הפלטה, אני מרגישה שהטיפול האורתודנטי הרס לי את השיניים, בגלל שהן כל הזמן מרגישה שמתנדנדות. שאלתי את הכירורג שביצע את העקירות (והוא היה נראה לי כזה שאפשר לסמוך עליו), והוא סתם צחק ואמר שתמיד מרגישים כך. מה כדאי לעשות? להתייעץ עם אורתודנט אחר? ואם תוכל להסביר אם אמורים להרגיש שהשיניים מתנדנדות? כל לילה אחרי שהייתי שמה את ה"שומר מצב" (שבזמנו הרופא המטפל אמר שגם יכול להיות שכל החיים אצטרך לשים "שומר מצב"...) למחרת לא יכולתי נגיד לאכול משהו קשה, אפילו סנדוויץ או תפוח? זה מצב הגיוני? באופן כללי לא היו לי יותר מידי בעיות בשיניים. אני משתדלת לשמור על השיניים שלי, אבל למשל חוט דנטלי אני לא מסוגלת להשתמש בגלל התחושה של הזעזוע והנדנוד שהשיניים עוברות במצב כזה... עכשיו נזכרתי להילחץ ולכתוב את ההודעה, כי אני עם קצת כאבים וקבעתי תור לשבוע הבא, אבל זה מרגיש לי כל הזמן שבגלל הטיפול האורתודנטי הכל הסתבך... אני אשמח אם תוכל להסביר ממה שנראה לך, ומה כדאי לעשות.

15/08/2008 | 10:02 | מאת: לי

אם היום אני למשל אשים את ה"שומר מצב" שמצליח לשבת על השיניים אם אני לוחצת בעזרת הלסת התחתונה (ותוך כדי השינה מפסיקה ללחוץ, אבל לא ממש למשל יכולה לדבר עם זה או לאכול עם זה), האם זה מסוכן? יכול לעשות נזק? (בלי קשר לאי נעימות ביום למחרת). ולגבי המצב עצמו של השיניים עדיין ישרות, יחסית למה שהיה בתחילת הטיפול, אבל הן כן זזו וזה לא יישור "מושלם"...

15/08/2008 | 10:09 | מאת: לי

שכחתי להסביר- כשאני מרגישה שהשיניים מתנדנדות, זה לא רק אם אני שמה את ה"שומר מצב" זה כל יום קורה, בזמן אוכל ובעיקר שתייה, בעיקר תוך כדי בליעה.

מנהל פורום טיפול אורתודנטי