חשיפת שן קדמית לילד בן 10

דיון מתוך פורום  טיפול אורתודנטי

11/12/2007 | 17:09 | מאת: אורלי

בני בן ה- 10 עבר לפני שנה עקירת 2 שיניים עודפות - שן קדמית,השן כלואה ויש צורך בחשיפת שן. חות דעת אחת הייתה לעשות חשיפה בלבד ולחכות שהשן תרד ולעשות ישור שיניים בעתיד. וחוות דעת שנייה לחשוף את השן תוך כדי חיבור חוטים למשיכת השן עם טבעות, כל שאר השיניים מלבד השן הקדמית ועוד שן אחת הן חלביות. מה לעשות? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
11/12/2007 | 22:51 | מאת: ד"ר דרור איזנבוד

שלום אורלי ותודה על פנייתך, ההמלצה שלי היא לחשוף ולהדביק ליתר ביטחון גם סמך עם חוט משתלשל לקו החניכיים זאת כדי שבעתיד לא יהי צורך בניתוח נוסף להדבקת הסמך אם השן לא תבקע ספונטנית. עם זאת בשלב הראשון הייתי ממליץ על המתנה ומעקב לאחר החשיפה מבלי להתחיל ממש במשיכה אקטיבית. רק במידה והשן לא תגלה סימני בקיעה ספונטנית צריך להתחיל למשוך בהצלחה, ד"ר דרור איזנבוד מנהל היחידה לאורתודונטיה מרכז רפואי רמב"ם

16/01/2008 | 13:05 | מאת: adel

שלום דר לבני בן ה9 וחצי שמטופל אצל אורטודונת אובחן לפני שבוע בצלום אקלוזלי שיש לו שן עודפת ממש יושבת מאחורי השן הכלואה שיש לו שעדיין לא בקעה(שן חותכת קדמית). הרופא המטפל קבע שצריך להתייעץ עם כירורג על מנת לעכור את השן העודפת ורק לאחר מכן יעשה הרחבה עם פלטה כדי לאפשר לשן הכלואה לנבוט. שאילתי היא לא עדיף קודם להרחיב ולאחר מכן לעכור את השן העודפת? שאולי עד אז גם היא תבקע החוצה ואז אין צורך בניתוח מסובך . אודה לך מאוד אם תענה לי ותבהיר כי קשה לי להחליט בעניין כי פשוט אני בדילימה . בכבוד רב אב מאוד חרד ומודאג לבן שקשה לו לשתף פעולה עם הרופא.

19/01/2008 | 08:57 | מאת: adel

מחבר: adel (לשליחת דואר אלקטרוני) תאריך: 16.1.2008 שעה: 13:05 שלום דר לבני בן ה9 וחצי שמטופל אצל אורטודונת אובחן לפני שבוע בצלום אקלוזלי שיש לו שן עודפת ממש יושבת מאחורי השן הכלואה שיש לו שעדיין לא בקעה(שן חותכת קדמית). הרופא המטפל קבע שצריך להתייעץ עם כירורג על מנת לעכור את השן העודפת ורק לאחר מכן יעשה הרחבה עם פלטה כדי לאפשר לשן הכלואה לנבוט. שאילתי היא לא עדיף קודם להרחיב ולאחר מכן לעכור את השן העודפת? שאולי עד אז גם היא תבקע החוצה ואז אין צורך בניתוח מסובך . אודה לך מאוד אם תענה לי ותבהיר כי קשה לי להחליט בעניין כי פשוט אני בדילימה . בכבוד רב אב מאוד חרד ומודאג לבן שקשה לו לשתף פעולה עם הרופא.

מנהל פורום טיפול אורתודנטי