שן קלועה

דיון מתוך פורום  טיפול אורתודנטי

02/05/2006 | 22:17 | מאת: גלי

אני בת 19 ויש לי גשר כ3 שנים,במהלך הטיפול גילו אצלי בצילומים שן קלועה למעלה (בלסת או חניכיים אני לא יודעת איך קוראים לזה). לפני הטיפול האחרון נפלה לי הטבעת בשיניים התחתונות והחוט שמחבר בין הקוביות לגמרי התפרק. כרגע בטיפול לפני כמה ימים הד"ר שם לב שהחוט שחיברו לי לשן הקלועה (בתוך העור) עומד להיקרע ושיש לעשות ניתוח נוסף. הוא הזניח את הקוביות התחתונות את הטבעת ואת החוט והקדיש תשומת לב לחיזוק של החוט שיימשוך את השן הקלועה. האם זה עלול לעכב את הטיפול של יישור שיניים?

לקריאה נוספת והעמקה
03/05/2006 | 17:53 | מאת: ד"ר דרור איזנבוד

שלום גלי ותודה על פנייתך לפורום, מדבריך אני לומד שהרופא מרכז מאמצים כעת בשן הכלואה וזה הגיוני. שן זו בוקעת באיטיות והעיסוק בה יהיה ממושך בהשוואה ליישור יתר השיניים. הרעיון לסיים את כל הטיפול ביחד גם של הקשת העליונה וגם של התחתונה על מנת להבטיח השגת יחסי סגר תקינים ויציבות של התוצאה בעתיד. בברכה, ד"ר דרור איזנבוד מנהל היחידה האורתודונטית מרכז רפואי רמב"ם.

03/05/2006 | 21:50 | מאת: גלי

ד"ר דרור שלום שוב. אני מצטטת מדבריך: "הרעיון לסיים את כל הטיפול ביחד גם של הקשת העליונה וגם של התחתונה על מנת להבטיח השגת יחסי סגר תקינים ויציבות של התוצאה בעתיד". זה כל העניין,שד"ר אילן מתמקד רק בקשת העליונה,בתפקוד של השן הקלועה. כשדיברתי איתו הוא טוען שזה לא מעכב את יישור השיניים התחתונות אבל אני "לא קונה את זה" כמו שאומרים..הרי פירטתי לך קודם שהחוט שמחבר בין הקוביות בקשת התחתונה לגמרי התפרק,ככה שאין מה שמחזיק בכלל את הקוביות,רק הדבק שלהן. ובעניין הטבעת היא גם נמצאת בשיניים התחתונות וגם היא התפרקה לי,אני בכלל לא יודעת מה התפקיד שלה אשמח אם תסביר לי.

מנהל פורום טיפול אורתודנטי