שימוש בפלטה לאחר שנה מסיום הטיפול

דיון מתוך פורום  טיפול אורתודנטי

16/10/2005 | 12:11 | מאת: שירן

ד"ר נכבד, אני בת 20, בגיל 16 עשיתי יישור שיניים (טבעות) ,חשוב לציין שהפה שלי היה במצב טוב מאוד רק שהשינים הקדמיות העליוניות היו מעט בולטות, למרות זאת הטיפול נמשך כשלוש שנים. לקראת סיום הטיפול הרופא הוריד לי את הגשר העליון ואותו החליפה פלטה לשמירה על המצב הקיים, לדברי הרופא הייתי צריכה להיות איתה כל היום וכמה שיותר זמן יותר טוב. לאחר מכן חל ניתוק כי הרופא טס לחו"ל ואני התגייסתי לצבא ולא התאפשר להגיע לטיפולים. את הפלטה הפסקתי להשים לאחר חצי שנה והגשר התחתון התחיל לזוז ולהתנתק עם הזמן ( תלוי על קוביה אחת בלבד ללא טבעות אחוריות), כך שאני פשוט הורדתי אותו בעצמי. כיום לאחר שנה בערך שלא הייתי אצל הרופא הלכתי אליו הוא ניקה לי את הדבק שנשאר על השיניים התחתונות, ואמר שכדאי שאני ישים את הפלטה בלילות. (הפלטה נכנסה די בקלות יש קצת לחץ על השיינים כי יש תזוזה קלה, השיינים יצאו מעט) שאלתי היא האם מומלץ להשתמש בפלטה לאחר שהרבה זמן לא הייתי איתה, אולי היא תגרום לתזוזה לא נכונה של השיניים או שהשיניים שלי כבר התייצבו פחות או יותר ולא כדאי שוב להכניס את הפלטה... אשמח לקבל את חוות דעתך המקצועית לשאלתי.. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה
23/10/2005 | 21:45 | מאת: ד"ר דרור איזנבוד

שלום שירן ותודה על פנייתך, בהחלט לאחר שנה רוב הסיכויים שהשיניים התיצבו במקומן. אינני יודע מה בדיוק היה שיקול דעתו של הרופא בהחזרת הפלטות ללילה, מכל מקום כדאי להיות עימו כעת בקשר צמוד כדי לסיים את הטיפול בצורה טובה. בברכה, ד"ר דרור איזנבוד מנהל היחידה האורתודונטית מרכז רפואי רמב"ם

24/10/2005 | 01:17 | מאת: שירן

תודה על תשובתך... כעיקרון אני סיימתי את הטיפול אצל הרופא והוא אמר לי לשים את הפלטה ללילה כדי לשמור על המצב הקיים שאלתי היא האם השיינים שיצאו לי מעט בלסת העליונה יכנסו מעט אם אני ישים את הפלטה בלילה או שחייב את הטבעות על מנת לשנות את המצב...?

מנהל פורום טיפול אורתודנטי