אני מאוהבת במנתח שלי...

דיון מתוך פורום  רפואה ומשפט

28/02/2009 | 20:35 | מאת: שלי

לפני חודש עברתי ניתוח והתאהבתי במנתח שלי הוא לא יוצא לי מהראש זה הדדי הוא אמר לי גם...הבעיה שהוא מאוד מוסרי לעבודתו איון שום סיכוי שכרגע נוכל ליהיות ביחד שאלתי היא מתי זה כן אפשרי? ( הוא אמר עד סגירת התיק) מה דעתך?

עקרונית - שניכם אנשים מבוגרים אין כאן בעייה של עובד מעביד אבל היה נחמד אם הייתם מסיימים את הטיפול הרפואי ורק לאחר מכן מתחילים "לצאת"

15/03/2009 | 14:38 | מאת: ד"ר חיים נוימן

להלן כללי האתיקה של הר"י בנושא דנן: קשר מיני בין רופא ובין מטופל הנמצא בטיפולו אינו אתי ועלול לגרום נזק למטופל ולפיכך הוא אסור. קשר מיני בין רופא ובין מטופל שהיה בטיפולו עלול אף הוא להיות לא אתי ולגרום נזק למטופל. נדרשת אפוא תקופת צינון של שנה לפחות לפני קיום קשר מיני בין רופא ובין מטופל שהיה בטיפולו. קשר מיני בין רופא ובין מטופל שהיה בטיפולו אינו אתי בכל עת אם הרופא מנצל לרעה במהלכו אמון, מידע, רגש או השפעה שנרכשו במהלך הקשר המקצועי שהיה לו עם אותו מטופל. לפני קיום קשר רומנטי או מיני בין רופא ובין מטופל שהיה בטיפולו, על הרופא לשקול השפעה שלילית אפשרית של קשר כזה על מצבו הנפשי של המטופל. במקרה של ספק מומלץ כי הרופא יתייעץ עם אחד מעמיתיו. נודע לרופא על קיום קשר מיני, כאמור בסעיף 3, בין מטופל הנמצא עתה בטיפולו ובין רופא אחר, חובה עליו לדווח על כך לרשות המוסמכת, בכפוף לקבלת הסכמת המטופל לגילוי זה. על הרופא לעודד את המטופל לדווח בעצמו על הקשר המיני שהתקיים עם הרופא האחר. לתשומת ליבו של המנתח שלך......

מנהל פורום רפואה ומשפט