צריך עזרה אחרי טיפול שיניים כושל שלא ע"י מומחה

דיון מתוך פורום  רפואה ומשפט

12/10/2007 | 10:43 | מאת: יעקב ס

אני עברתי לפני 5 שנים טיפול יישור שיניים בלסת עליונה בלבד ע"י רופא שיניים שהציג עצמו כמומחה ליישור שיניים במשך הטיפול אצלו כבר התחלתי לחשוד שהוא לא מקצועי כי הוא היה שם לי גומיות למשוך את השיניים שהיו נורא כואבות לי עד שנאלצתי לחזור אליו מרוב כאבים . הוא גם שייף לי חלק מהשן כדי ליצור רווח שבסוף הוא שייף יותר מדי עד שנשאר לי רווח בולט שכל הזמן ניכנסים לי שאריות מזון לשם ואני מנקה בחוט דנטלי . אחרי כשנה שהוא עבד בלי תוכנית טיפול הוא אמר לי כי מבחינתו הוא סיים את הטיפול ואז התחלתי לבדוק עליו בהסתדרות והבנתי שהוא לא מומחה ליישור שיניים . עברתי להשלים טיפול אצל מומחה ליישור שיניים . לפני חצי שנה עשיתי צילום סטאטוס והתברר לי שהשן הקדמית אותה הרופא היה צריך ליישר בטיפול ומשך אותה בגומיות בצורה כואבת . הינה צהובה בגלל נסיגת עצב ונמק שזהו נזק בלתי הפיך ובאיזשהוא שלב אני אצטרך כתר וגם הלבנה של השן כל שנתיים מה שיגרום להוצאות כספיות בעתיד. בכוונתי לתבוע תביעת נזיקין בגין רשלנות . א. אילו מסמכים ומהו ההליך כדי להוכיח את טענותיי ? האם כדאי להגיש תלונה למשרד הבריאות למרות שאני יודע שהם בד"כ סוגרים את התלונות האלו . ב.חיפשתי מומחה ליישור שיניים שיכול לכתוב חוות דעת משפטית לתביעת נזיקין ולא מצאתי .האם מי שנותן חוות דעת במקרה הזה הם דווקא מומחי לשיקום הפה ולא אורטודנטים ?

12/10/2007 | 18:07 | מאת: דר' גורן צבי

שלום דני. במידה והפרטים שמסרת אכן נכונים, ובמידה ואין פרטים נוספים רלוונטים שלא ציינת ( כמו לדוגמא האם נרשם חוזה בינכם, מה היו פרטי החוזה וכו), אז יש לך קייס לתביעה. אוכל להרחיב את ההסבר בטלפון - 050-7477987.

16/08/2008 | 08:01 | מאת: תמר גבאי

במהלך השנים 2002 – 2003 ביצעתי טיפולי שיניים בהתאם לתוכנית מפורטת וכוללת שנערכה ובוצעה במרפאת מכבי קרית גת שכללה עקירות שתלים סתימות כתרים גשרים ועוד בעלות כוללת של כ - ארבעים אלף שקלים ..לפני כשנה החל להתנדנד ולהתרופף גשר והכתרים שבוצעו עד כדי כך שהגשר הימני העליון הבנוי משש שיניים בחזית הפה נפל ובגשר השמאלי העליון החלו תזוזות רציניות וגדולות והוא במצב שעומד ליפול כל רגע. הגשר השמאלי בנוי מארבע שיניים.אתמול ב- 15.8 צנח שתל מהפה שלי. 3. פניתי לד"ר יוסי אביטל במרפאת מכבידנט בעקבות נפילת הכתר השמאלי העליון. הגשר הימני הודבק זמני, מאחר והוא איבד כל אחיזה במערכת השיניים שלי בפה. כמו כן הוזמן לי תור אצל ד"ר טאו מומחה לשיקום הפה, על מנת לקבל חוות דעת על מצב הפה , לפי ד"ר טאו אין מנוס מעקירת כל השיניים בלסת העליונה וכמובן בניית שתלים כ- 10 במספר ואז לבנות מחדש גשר- מקצה לקצה בלסת העליונה, בנוסף הוברר לי שהגשרים נבנו על שיניים שהיו רקובים בעששת, מה שלא ידעתי. לדברי ד"ר יוסי אביטל הופנתה הבקשה והתוכנית לחברת הביטוח "מדנס" mci לפני מספר חודשים ועד היום לא התקבלה תשובה מהחברה בנושא מימוש אחריות לשיקום הפה.עד היום לא קיבלתי כל תשובה או התייחסות כלשהי. אני סובלת מנפילה מתמדת של הגשר ואני מדביקה כמה פעמים ביום, אני סובלת ממצבים לא נעימים ומביכים ומעוגמת נפש כתוצאה מכך שהשיניים נופלות לי כל הזמן תוך כדי שיחה ואיני יכולה לאכול בצורה סדירה ונורמאלית וניזונה בעיקר ממאכלים רכים ונוזלים.• ברצוני לציין שהנני בהוראה ורכזת שכבה בבית ספר ומצב זה מקשה על תפקודי היום יומי וגורם לי לסבל ועוגמת נפש ופוגע בעבודתי ובמעמדי המקצועי , מאחר ואני נעצרת לא אחת בשטף דיבורי בהסברי לתלמידי ולצוות המורים מחשש שהגשר תכיף עומד לפול ולא פעם עצרתי מפגש, שיעור או שיחה והלכתי לשירותים להדביק את הגשר.אני בשוק ובבכי מתמיד ממצבי. אני בת 48 שמאוד מקפיה על האסתתטיקה של הפנים אך כרגע אין באפשרותי להשקיע סכומים נכבדים. • הנני לציין שפנייתי למרפאת השיניים של מכבי נבעה מההכרה כי מדובר במרפאת שיניים מקצועית ואמינה ולכן גם שילמתי על תוכנית טיפוליי השיניים כארבעים ושלוש אלף שקל שזה סכום לא מבוטל . אני עומדת לפני פתיחת שנת הלימודים ואיני יודעת מה הצעת הבא שלי . מה לעשות עם המצב . שלחתי מכתב למשנה למנכ"ל של מכבידדדדדדדנט מר מתן אביטן וגם לא קיבלתי תשובה. אנא עזרו לי. מתחננת מה עושים?

מנהל פורום רפואה ומשפט