שאלה עקרונית

דיון מתוך פורום  רפואה ומשפט

12/09/2007 | 01:26 | מאת: מתעניינת

בנוגע למעמד המשפטי של המערכת הפסיכיאטרית 1. באין ועדת ביקורת כלשהי ניתנת לפסיכיטארים סמכות שיפוטית ומבצעת 2. תיוג של מחלת נפש מאד קשה להפריך כיוון שמדובר בשפע של פרשנויות 3. למערכת הפסיכיטארית סמכות להחליט אם היא רוצה להציג בפני המטופל את מסמכיו הרפואיים, גם אם הוא פונה באמצעות עורך דין 4. רשלנות בהאבחון תגרום לתוצאות שיראו כמו סימפטומים פסיכיאטרים 5. הליך אשפוז כפוי ללא כל מחויבות כלפי ה"מטופל" - אם חטפו אותך מהבית בעילה כלשהי (נניח תלונה של שכן על "רעש") והחזירו אותך אחרי שבועיים "הסתכלות" עם "רמיסיה חלקית" תגיד תודה שלא תייגו אותך יותר גרוע ואף אחד לא יחשוב לפצות אותך על נזקים 6. משלם המיסים מממן ד"ר מיוחד ל"פסיכיאטריה משפטית" שתפקידו העיקרי זה לדחות תביעות על הסף מה עושים???

12/09/2007 | 01:35 | מאת: אותה מתעניינת

יש לציין נ קודה חשובה ביותר: עצם התיוג עצמו הוא נזק לכל החיים יחס לה לחולי נפש שתוגמו ללא שפנו מרצונם למערכת הפסיכיאטרית יכול להתבטא בכל תחומי החיים: אישיים, מקצועיים, חברתיים, צרכניים וכדומה כלומר טעות באבחון פסיכיאטרי היא לא רק נזק מיידי (לטווח של שנים מבחינה רפואית) אלא גם נזק מצטבר ארוך טווח עצם התיוג "מוכר למערכת הפסיכיאטרית" הוא מעמד משפטי מסוכן!!!

12/09/2007 | 16:39 | מאת: מתעניינת מאד מאד

קודם כל ברכה לשנה החדשה, שתהיה שנת שלום ושגשוג ושנת נצחון על עוולות, באמה האישית והציבורית השאלה הכי עקרונית ובסיסית שלמעשה ממצה את כל שאלותי הקודמות: איך זה ייתכן שלקבוצת אוכלוסיה מסויימת (מערכת הבריאות על כל ענפיה ונספחיה) תינתנה סמכויות טוטאליטאריות על חייהם, גופם, נפשם ולעיתים קרובות גם רכושם של קבוצת אוכלוסיה אחרת "המתוייגים כחולי נפש" או "המוכרים למערכת הבריאות" מבלי שהחוק ייתן כלים משפטיים לאותה אוכלוסיה להגן על עצמה מעריצות טוטאלית שכזאת??? לקראת שנת תשס"ח בריאה וחפה מעיוותים, אנא ענה לי איך ניתן לפעול משפטית נגד מערכת הרשע הזאת

מנהל פורום רפואה ומשפט