אחוזי נכות אחרי ניתוחי עיניים !

דיון מתוך פורום  רפואה ומשפט

01/09/2007 | 16:12 | מאת: mozart

לד"ר המכובד שלום רב, בשנה האחרונה עברתי שישה ניתוחי עיניים עקב היפרדות רישתית. לאחר כל הניתוחים הרישתית צמודה, אך הראיה נחלשה מאוד ואיבדתי כמעט את כל הראיה בעין החולה- עין ימין. על פי המימצאים של הבדיקה האחרונה שנערכה על ידי רופא עיניים לפני שבועיים הוא כתב: ראיה בעין החולה: 6/1meter והוסיף: רשיתית במטושטש , ראהי מוגבלת- כוויות לייזר רבות אחרי הניתוח.הוא גם הוסיף שהראיה לא תחזור למה שהייתה ושנפגעתי קשה. אני כמעט שלא רואה בה ,מלבד מספר צבעים וגם זאת רק בשמש ולא בצל. העין השניה בריאה 6/6. שאלתי: במקצועיי אני מורה וחייב לקרוא המון במהלך עבדתי השוטפת. בחצי השנה האחרונה הרופא התעסוקתי אישר לי לעבוד רק חצי משרה.גם כעת, לאחר שבדק אותי, אישר לי אותו הדבר, אך ימי המחלה שלי הסתיימו. האם אני זכאי לנכות מן המוסד לביטוח לאומי במצב שלי? אני גם מבוטח בפנסיה של מבטחים במסגרת עבודתי. בתודה מראש ובאיחולי שנה טובה.

לקריאה נוספת והעמקה
07/09/2007 | 18:30 | מאת: ד"ר, שכחת לענות על שאלתי

לד"ר שלום רב, שכחת להתייחס לשאלתי.אודה לך על התשובה. בברכה.

אם אתה מורה בשירות המדינה אתה הולך למשרד המ=חינוך ומבקש להתייצב לפני הועדה של משרד הבריאות לנכות וקביעת שעות העבודה. לגבי הנושא של ביטוח לאומי - אני לא בטוח שהיבנתי מה אתה שואל - האם יש לך כבר נכות ?

08/09/2007 | 07:15 | מאת: mozart

לד"ר שלום רב, אין לי עדיין שום אחוזי נכות. שנית, אני לא עובד מדינה בהוראה .המשכורת משולמת על ידי עיריה כי אני מורה בתיכון. נאמר לי שאני כבר ניצלתי את כל ימי המחלה שלי וכי אם אעדר שוב, לא תהיה לי משכורת. האם על איבוד ראיה של 90 אחוזים בעין אחת ניתן לקבל נכות מטעם המוסד לביטוח לאומי? עליי לציין שהעין השניה בריאה, אך אני מתקשה לתפקד. בתודה במראש.

מנהל פורום רפואה ומשפט