נכות משוקלל וקיצבת נכות

דיון מתוך פורום  רפואה ומשפט

10/07/2007 | 14:48 | מאת: א.ב.

שלום רב , בסיכומי דיוניה של הועדה הרפואית להלן הפירוט אחוזי הנכות עלפי הליקויים והסעיפים במבחנים :- 15% + 20% + 10% +70% +20% כולם כיציבה ואין נכות מנופה . בנוסף סעיף אחד שקבעה הוועדה לגביו 0% במקום 10%שהיו צריכים לקבוע עלפי המבחנים ואני שוקל אם כדאי לערער. במכתב מענה מהמ.ל.ל. לא צויין בסיכום מה האחוז הנכות המשוקלל אלא הערה כוללת כי צברת נכות רפואית ונמשיך לטפל בתביעתך ולדון בדרגת אי הכושר להשתכר.תיק הועבר למח' השיקום לקבלת חוות דעת מהשיקום. במקרה הדנן מה צריך להיות האחוז הנכות המשוקלל ואם עקרונית יש משמעות להצטברות אחוזי הנכות המשוקלל ולהכרעת חוות דעת מהשיקום לקביעת דרגת אי הכושר להשתכר, אילו לא היה נגרע הסעיף שלגביו נקבע הנכות 0% במקום 10%(תיקון בקע ע"י רשת). בנוסף ,אם סביר להניח שלמרות הנתון הגיל שאני בן 63 עם ליקויים , שהם בתחום שמיעה,ראיה ועמוד שידרה, הועדה לשיקום תמליץ על שיקום מקצועי ולדאג לי לתעסוקה מתאימה למגבלותיי במקום לאשר קיצבת נכות עד לגיל פרישה שהיום הוא 67 שזה המועד זכאות לקיצבת זיקנה. רב תודות. א.ב.

לקריאה נוספת והעמקה

קצת ארוך לי ומקוצר הזמן שלי אשיב בקצרה אתה רשאי וזכאי לפנות למל"ל ולבקש את דרגת נכותך אתה צריך כמו כן אז לקבל בדיוק מהן זכויותיך -ונכון שסעיפים מסויימים גבוהים יותר בגילאים נמוכים

12/07/2007 | 16:39 | מאת: א.ב.

ד"ר לוין שלום לך , התנצלותי על מכתב הארוך שהעברתי אליך בנדון.באופן טבעי זמנך הוא מאד יקר וניתן להבין כי היותך עסוק למדי ועקב חוסר זמן הפנוי לא איפשר לך לעיין במלואו בתוכן הודעתי מ- 10.07 והנני פונה אליך שנית ומבקשך לתת דעתך המעמיקה. רב תודות , א.ב.

מנהל פורום רפואה ומשפט