שלום

דיון מתוך פורום  רפואה ומשפט

05/07/2007 | 23:41 | מאת: סיון

אני לא יודעת אם זה הפורום הנכון אך אני מקווה שכן. עברתי תאונת דרכים לפני שבועיים ואני בבית כבר שבועיים, מיום התאונה, שאלתי היא בנוגע למשכורת מכיוון שאיני יכולה לעבוד כרגע. התאונה נחשבת כתאונת עבודה מכיוון שהייתי בדרך לעבודה. בינואר התחלתי לעבוד בחברה מסויימת ובתחילת מאי הבוס עשה הסכם עם חברה אחרת להעביר את העובדי ייצור לחברה השניה, בחברה השניה אני עבדתי מתחילת מאי עד יום התאונה שזה חודש וחצי. בנוגע לתשלם המשכורת, עידכנו אותי מהעבודה שמכיוון שעבדתי שם רק חודש וחצי מגיע לי ימי מחלה מהחברה של יום וחצי ושאני אמורה לתבוע את ביטוח לאומי לגבי הכסף. אבל קראתי באינטרנט באיזה אתר שיש חוק שהמעסיק צריך לשלם לי עד 12 יום מיום התאונה? הסבירו לי גם שימי מחלה ותאונת עבודה זה לא אותו הדבר... האם זה כך? ומה בנוגע לזה שהעבירו אותי חברה? אומנם אני לא חתומה על חוזה עבודה, אבל בכל זאת בחברה הקודמת עבדתי מינואר וזה איכשהו לא בסדר שהימים ההם לא נחשבים לי רק כי הם בחרו להעביר את הייצור לחברה השניה. אני לא ממש מבינה, אודה אם תוכלי להסביר לי כדי שבאמת אבין. תודה.

צריכים להתחיל מזה שרואים מה החוזה העססקה שהיה לך עם החברה הראשונה סביר שבהעברה - היה צורך לשמור על זכויותייך - במידה והם נפגעו יש צורך לפנות להסתדרות - אם יש לכם ועד ושאתם קשורים לההסדרות או להסתדרות אחרת. לגבי ימי מחלתך - יש גם מספר כללים בסיסיים במדינה שהמעסיק השני חייב לשמור - גם אם הוא לא קבל על עצמו את תנאי העסקה הקודמים- אני מניח שלא הייתה לך שיחה עם המעסיק החדש והוא לא דווח לכם על השינוי?

06/07/2007 | 11:51 | מאת: סיון

גם בעבודה הראשונה לא היה לי חוזה, אבל הועברתי על פי אותם תנאים של העבודה הראשונה מבחינת משכורת ותנאים. ולא היה לנו שיחה עם המעסיק החדש לפני ההעברה רק אחרי יצא לי אישית לשוחח איתו, אבל לא דיברנו על ימי המחלה. אבל שוב השאלה היא אם באמת מגיע לי תשלום של עד 12 יום אם זו תאונת עבודה (תאונת דרכים בדרך לעבודה) מהמעסיק או שבעצם מהביטוח לאומי?

מנהל פורום רפואה ומשפט