בדיקת עור ונקודות חן - שאלה

דיון מתוך פורום  רפואת עור ואסתטיקה

08/02/2018 | 20:54 | מאת: רן

שלום יש לי עור בהיר ורגיש ולכן כל חצי שנה בערך אני הולך לבדיקת עור אצל רופא עור דרך קופת חולים. תמיד אומרים לי שהכל בסדר ולחזור עוד חצי שנה לביקורת. אין לי היסטוריה של סרטן במשפחה. הפעם הלכתי לבדיקת עור אצל רופא עור פרטי, והוא גם אמר שהוא חושב שהכל בסדר\ אבל בכל זאת צילום נקודת חן מסויימת וביקש שאגיע לביקורת לעוד 4 חודשים לוודא שאןי כל שינוי. שאלתי היא: האם באמת יש טעם לבוא לבדיקה עוד 4 חודשים? נשמע לי שזה פרק זמן קצר מאוד בשביל מעקב רפואי, ואפילו אם חלילה היה מדובר בנקודת חן מסוכנת אז היה צריך פרק זמן יותר ארוך בשביל לראות אם חל שינוי כלשהוא (ההיגיון הבסיסי שלי אומר שלפחות חצי שנה או אפילו שנה). מה הפרק הזמן הרצוי למעקב רפוואי עבור נקודת חן ? ושאלה נוספת היא: מדוע רופאי עור דרך קופת חולים לא מבצעים צילום של נקודת חן ? הרי מדובר בציוד בסיסי וזול וכל מצלמה של מכשיר סלולרי יכולה לצלם באיכות גבוהה על מנת לעקוב אם חל שינוי בנקודת החן או לא. ובכל זאת למרות שהייתי בחיי אצל הרבה רופאי עור דרך קופת חולים , אף אחד מהם לא סבר שיש צורך לצלם אף אחד מנקודות החן שלי, ואילו רופא עור פרטי סבר שכן.

לקריאה נוספת והעמקה

צילום נקודות חן איננו חלק מסל הבריאות. ניתן לבצע צילום באון פרטי. ממליץ להמשיך מעקב אצל רופא עור לבדיקה אבחון וטיפול בהתאם.

11/02/2018 | 20:06 | מאת: שאלה

שאלתי היא האם לדעתך יש תועלת רפואית במעקב אחריי נקודת חן שמתבצע כעבור 4 חודשים מהבדיקה הראשונה.. לי זה נשמע מעט מוזמן זמן, במיוחד שמדובר בנקודת חן שקיימת הרבה שנים ולא שמתי לב בשינויים בה.

מנהל פורום רפואת עור ואסתטיקה