איבחון

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

11/03/2014 | 15:04 | מאת: גלי

שלום, הבן שלי לומד בכיתה ד' , הוא ילד מאוד חכם וההשגים שלו יחסית נמוכים, התחלתי לחשוד שאולי יש לו בעיות קשב וריכוז, התייעצתי עם המורה והיא אמרה שיש מצב, אבל אם כן זה נראה לה גבולי. לקחתי אותו לאיבחון מוקסו ולהפתעתי הוא אובחן עם בעיות קשב וריכוז ברמה גבוהה (ADHD) כמובן שעידכנתי את המורה שלו והיא אמרה שאין סיכוי שיש לו ADHD אם כבר אז ADDובטח לא ברמה קשה. האם יכול להיות שהאיבחון לא מדויק? איך אפשר להסביר את זה? גם בבית הוא ילד רגוע. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

גלי שלום, בואי נעשה סדר. בדיקת Moxo אינה אבחון של הפרעת קשב ורכוז, אלא בדיקת עזר, שלעתים משתמשים בה במהלך האבחון. האבחון הוא אבחון קליני, המבוסס על בדיקת הילד, וקבלת מידע מביה"ס ומההורים. כמו כל בדיקה, גם בדיקת Moxo עלולה להיות שגויה, ולכן יתכן והמורה צודקת. מצד שני, איני יודע מה נסיונה של המורה, אך יתכן שהילד לוקה בהפרעת קשב ורכוז משמעותית, למרות דעתה של המורה. לא קיימת אבחנה בשם ADD. זו המצאה ישראלית, כדי להרגיע את ההורים. האבחנה היא ADHD, שיכולה להיות בעיקר הפרעת קשב ורכוז, או משולבת - הפרעת קשב ורכוז והיפראקטיביות. אם הילד לא עבר אבחון מסודר, אני מציע לפנות לפסיכיאטר ילדים, נוירולוג ילדים או רופא ילדים שהוכשר לכך, ולבצע אבחון מסודר. שבת שלום וחג שמח, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים