אבחון פסיכודידקטי

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

03/08/2013 | 18:48 | מאת: חנה

שלום רב ערכנו לבת שלנו העולה לכיתה ג אבחון פסיכודידקטי עפ"י בקשת ביה"ס . הפסיכולוגית אמרה שהדוח שלה לא יהיה מלא ללא שיחה עם המורה. האם היא צודקת? (מאחר ואנו מודעים לעובדה שעקב הפרעת הקשב שאינה מטופלת תרופתית האינטיליגנציה עפי מבחן וקסלר עשוייה להיות נמוכה אנו מעוניינים לראות את הדוח לפני שנחליט האם ליידע את ביהס שערכנו אותו ולהראות להם אותו). האם הסיכום של מאבחנת דידיקטית ופסיכולוגית אמור לספק את ביהס גם אם הוא לא כולל את חווד של המורה? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

חנה שלום, אבחון פסיכודידקטי מסתמך על בחינות שהילד עובר במהלך האבחון, ועל מידע שמתקבל מסביבתו של הילד. המידע החשוב ביותר על ילד נמסר, בד"כ, ע"י שני גורמים - הוריו של הילד, והמורה המחנכת. צודקת המאבחנת בכך שבלא מידע מביה"ס, דו"ח האבחון לא יהיה מלא. איני יודע מה יספק את ביה"ס. אתם, ההורים, מחליטים איזה מידע ברצונכם למסור ולמי. יש לזכור שביה"ס בקש את האבחון, כדי להחליט מהן הדרכים הטובות ביותר לעזור לבתכם. כאשר המידע שביה"ס מקבל אינו מלא, החלטותיו לגבי בתכם אינן מיטביות. שבוע טוב, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים