ילד בן 9 בכיתה ג עם קשיים חברתיים ותפקודיים בביהס

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

02/06/2013 | 18:40 | מאת: גלי

שלום. אצל בני בן ה 9 חלה בחצי השנה האחרונה התדרדרות מבחינה לימודית והתנהגותית בביה"ס. הילד סבל בכיתות א,ב וכן בשנה זו מניכור חברתי מצד בניי הכיתה, קללות ואף מכות. רוב הזמן הוא היה מחובר בלית ברירה לבנות הכיתה. הילד תמיד היה ילד חיובי אבל אנחנו לא יודעים מה קרה לו. ביה"ס מתלונן על קללות, התחצפות למורים, חוסר התייחסות בכבוד למבוגרים, ירידה בלימודים, ובעיקר מדובר על התפרצויות כעס. האם לדעתך לילד יש הפרעת קשב? האם צריך להחליף ביה"ס ולשקול טיפול כלשהוא לילד? איך מתחילים בתהליך של בדיקת הפרעת קשב אם בכלל זו הבעיה? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

גלי שלום, ראשית, אני מבין את מצוקתך. אחד הדברים הקשים ביותר להורים הוא כאשר ילדם סובל מצקות ופגיעה חברתית. מה שאת מתארת נשמע הרבה יותר כמו בעיה חברתית, ולא כמו הפרעת קשב ורכוז. נראה שהילד סובל מבעיה חברתית קשה, ומגיב, כדרכם של ילדים (ויש גם מבוגרים כאלו) בכעס ובבעיות התנהגות. עקרונית, מצב כזה, כפי שאת מתארת, מחייב התערבות חדה וברורה של ביה"ס (מורה, יועצת מנהלת) והפסקה מיידית של הפגיעה בילד. יש לזכור שמדובר בילדים בכתה ג', ולא בנערים בני 17, ולצוות ביה"ס יש השפעה נכרת עליהם. על צוות ביה"ס לערב גם את הורי הילדים הפוגעים. כיון ששנת הלמודים נגמרת עוד שלושה שבועות, הייתי בודק עם צוות ביה"ס אפשרות להעבירו לכתה אחרת, ואולי אף לבי"ס אחר. בנוסף, אני ממליץ לפנות בדחיפות לפסיכולוג, כדי שיעזור לכם להבין את מצוקותיו של הילד ומקורותיהן, יעזור לילד להתמודד עם קשייו, וידריך אתכם כיצד להתמודד עם המצב. בכל מקרה, בשלב זה בודאי לא הייתי פונה לאבחון של הפרעת קשב ורכוז. בהמשך, יתכן ותהיה המלצה של הפסיכולוג או צוות ביה"ס לפנות לאבחון, ואז יש לשקול שנית את הדבר. שבת שלום ושפור במצב החברתי, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים