משתמש ב"הפרעה" כתירוץ ונסחף.

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

02/05/2013 | 00:45 | מאת: נורית

שלום, בני הוא תלמיד חכם וחרוץ, בן 17 שלומד באוניברסיטת ת"א ומוציא תואר. הבן שלי עם זאת סובל מבעיות קשב וריכוז והוא תפס על ה"הפרעה" הזאת טרמפ ולא מפסיק להבריז משיעורים וללא ללמוד בבית או בכיתה ובסוף הוא נמצא במצב שהוא לומד כמה ימים ברצף וקורע את עצמו כדי להשלים את החומר. דיברתי עם בני והוא מודע לכך שהוא סתם מתרץ אך הוא טוען שזה הפך להרגל, וכאשר הוא לא לוקח ריטלין(וגם כשלוקח) הוא אינו יכול לשבת בכיתה ולהקשיב. זה הפך אצלו לפסיכולוגי הוא פשוט יושב ולא עושה כלום למרות שהוא יכול לשבת ולהשתדל ולהקשיב טיפה ולהבין,מהשיחה שניהלתי עמו החומר לא קשה לו והוא מבין את ההסברים הוא אפילו משתעמם כי הוא מבין מהר והמרצה חוזר על עצמו והוא אמר לי שפשוט הוא ניצל את זה בתור תירוץ לא ללמוד והוא נסחף ולא מצליח לחזור להקשיב או ללמוד. האם יש לכם המלצות איך לשנות את החשיבה הזאת אצלו ?הוא מודע לבעיה ולכך שהוא כן יכול לשבת ולהקשיב אך בזמן האמת הוא לא מצליח מרוב הרגל. כואב לי ליראות את הבן שלי יושב ולומד ומשקיע במשך ימים כדי להדביק את החומר ומבזבז את הזמן בכיתה כמו עציץ. הוא מתוסכל מזה וזה גורם גם לי. תודה על העזרה,נורית- אם מודאגת

לקריאה נוספת והעמקה

נורית שלום, את מתארת מצב בו לבנך אין שום הרגלי למידה. נראה שיש לו יכולות קוגניטיביות גבוהות, ולכן עד עכשיו לא היתה לו בעיה של ממש, אך אם לא יקנה לעצמו הרגלי למידה, הקשיים יופיעו - אולי בשנה הבאה בכתה י"ב, אולי בתואר הראשון ואולי רק בדוקטורט. בנך צריך ללמוד הרגלי למידה, וזאת עושים במסגרת הוראה מתקנת. ההוראה במקרה שלו לא צריכה להתמקד בחומר הלמוד עצמו - שם נשמע שהוא מסתדר מצויין - אלא בארגון הלמידה. מוטב מאוחר מלעולם לא. שבת שלום, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים