כתיבה

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

01/11/2012 | 14:13 | מאת: ענת

בני בן 6.5 בכיתה א'. טרם אובחן אבל נראה שיש בעיית קשב וריכוז, ויש לו בעיה מוטוריקה עדינה בכתיבה ובאחיזה. העניין הוא שהוא קורא טוב מאוד ומכיר את האותיות. אולם כאשר אני מכתיבה לו מילה מוכרת בכתיבה בעיפרון על נייר הוא משנה לגמרי את המילה ונראה מבולבל, אולם כאשר אני נותנת לו פלסטלינה והוא יוצר את המילה הוא עושה זאת ללא טעות ובמדויק. פניתי לטיפול בעיסוק ונוירולוג דרך קופת חולים אולם עד שיטופל כראוי שאלתי היא הכיצד?? בעיפרון הוא לא מצליח ובפלסטלינה שיותר קשה לבצע זאת הוא מצליח? וכיצד אפשר לעזור לו בהכתבות כרגע האם רישום על לוח מחיק או באופן אחר יעזור לו? בברכה ענת

לקריאה נוספת והעמקה

ענת שלום, ראשית, אם את חושדת שבנך לוקה בהפרעת קשב ורכוז, אנא פני לאבחון מסודר, והתחילי בטפול אם יש צורך. שנית, הקושי באיות בהחלט יכול להיות נורמלי, כיון שמדובר בגיל צעיר, אך יכול להיות גם חלק מלקותת למידה שהיא הפרעה שכיחה מאד בקרב הלוקים בהפרעת קשב ורכוז. כיון שמדובר בילד צעיר מאד, לא מקובל בשלב זה לבצע אבחון פסיכודידקטי. בקצור, ממליץ על בצוע אבחון של קשב ורכוז, לטפל אם צריך, ולהמתין בנוגע לקושי באיות. שבת שלום, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים