מה עושים עם המיניות הבעייתית בסוף ההריון?

דיון מתוך פורום  מין ומיניות

27/06/2016 | 21:37 | מאת: המתוסכלת

שלום רב, אני נשואה כ-11 שנה, ומאז ומתמיד היה הנושא המין בעייתי בינינו, עם תדירות שהולכת ופוחתת משבועיים לפעם בחודש וחצי חודשיים, למורת רוחו של בעלי. עד שלקחתי את עצמי בידיים לפני כשלוש שנים בשל משבר גדול ביחסים שעברנו והגדלתי משמעותית את התדירות לפעמיים שלוש בשבוע. אני כיום בשבוע 33 להריון 3, ומחודש שישי כל המנגנונים באגן הירכיים שלי התקלקלו להם. ממש, כל מה שיכול להתחרבש, אכן התחרבש- הפרשות בריח שאינו מזכיר שושנים, פטריות, דלקות, טחורים, ורידים גם ברגלים, וכל זה בנוסף לעייפות, כבדות וכאבי שרירים כאלה ואחרים בבטן. אבל הכי נורא זה עניין הדליות באיבר המין, שלא ידעתי שיש כזה דבר בכלל. זה החל בחודש שישי, ועד שהבנתי מה זה ולמה זה כואב לי ושיש קשר עם קיום יחסי מין, ואז עד שאזרתי אומץ להגיד לבעלי עברו חודש-חודש וחצי. בנתיים, הורדתי את תדירות וזמן קיום יחסי המין בפועל, למשהו מאוד מצומצם (קוויקי זה ארוך לצורך העניין). חוץ מזה גם כל הגוף שלי רגיש למגע יותר מדי. בפעם האחרונה שקיימנו יחסים, הייתה לפני שלושה שבועות, ואחר כך כאב לי ערב שלם. אז בעלי אמר לי שהוא לא רוצה לשכב איתי אם זה כך, ושנחכה לאחרי הלידה, כשכבר יהיה מותר (חודש וחצי אחר כך), ושגם אפשר לפצות יותר בדרכים אחרות (ידני, אורלי). אז אני משתדלת פעם בשבוע לפחות, וזה פעמים יוצא לי די טכני, כי הדבר האחרון שאני מרגישה זה סקסי עם כל מה שקורה לי. הוא אומר לי – אל תסמני עלי וי. אבל לא יכולה לעשות את זה סקסי או כאילו להיות בתוך זה כשאני ממש לא. וגם קשה לי ליזום באמצע השבוע, כי אני נופלת מתה מעייפות ב21:30-22:00. בקיצור, מה עושים?

לקריאה נוספת והעמקה
28/06/2016 | 00:52 | מאת: למתוסכלת

היי, צר לי על מה שאת עוברת וזה נשמע אכן טכני כדי לספק את בעלך את בכלל לא נהנית. כפי שכתבת את גם לא מרגישה סקסית במצב הזה מה שמשפיע על המצב רוח וכו'. לדעתי את צריכה לפתור את הבעיות הרפואיות שלך קודם כל או לפחות את חלקן. פשוט פני לרופאים אין סיבה שתסבלי. בכל מקרה תזכרי שזו תקופה וזה יעבור אחרי ההריון. חשוב שבעלך יהיה מודע לבעיות שלך ולאיך שאת מרגישה בגלל זה שלא יחשוב שזה בגללו.

10/07/2016 | 08:43 | מאת: המתוסכלת

שלום לך, אכן נשמע לא פשוט מה שאת עוברת. בראש ובראשונה חשוב לי לאמר לך כמה דברים: יש מצבים פיזיים בחיים שיוצרים מוגבלות מסויימת , גם זמנית, ובהם חשוב בעיני להסתכל על מיניות בצורה גמישה ולהתאים את הפעילות המינית ליכולות הגוף. בראש ובראשונה מומלץ להימנע מכל פעילות מינית שגורמת לך כאב, ליזום מגעים שיש בהם אינימיות וקרבה , אך שעוקפות כרגע את מה שכואב. את מתארת בעיות פיזיות כמו פטריה, דלקות, טחורים ודליות באיבר המין שמחייבות בעיני התייעצות, טיפול ואבחון של הגניקולוג המטפל שלך או אפילו אבחון אצל גניקולוגית שהיא גם סקסולוגית.אין סיבה שתמשיכי לסבול ואין סיבה שלא תטפלי בזה. כל אלו ולעיתים גם ההריון יכולים להשפיע על ירידה בחשק שלך וכאן מעבר לטיפול הפיזי בעצמך וההימנעות מפעילות מינית שגורמת לאינוחות פיזית או כאב, הייתי גם מציעה ללכת למספר שיחות אצל מטפל מיני מוסמך לשם חשיבה ותכנון איך נכון לכם להתגבר על הקשיים ולבנות את המיניות בתקופת ההריון. אשמח לסייע בכל שאלה נוספת שתעלה אפרת מנור מטפלת מינית מוסמכת [email protected] www.efratmanor.com

מנהל פורום מין ומיניות