ציפרלקס- לא מוצא את האיזון...

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

15/05/2013 | 23:37 | מאת: בן

אני התחלתי לקחת לפני מספר חודשים ציפרלקס עקב מספר התקפי חרדה ותחושות פיזיות לאורך היום של חרדה הכוללים:לחצים בחזה, קוצר נשימה מדי פעם, החלתי עם הציפרלקס, החרדות נעלמו תוך מספר שבועות, אך התחלתי להרגיש מאוד מעורפל, תחושה של אפאטיות ואדישות, קושי להיזכר בדברים ולהתרכז, חוסר מוטיבציה והנאה מדברים, אני מבין שבעצם ככה הציפרלקס מטשטש את החרדות ואתה הופך לאפאטי ואדיש לחלוטין לכל הסובב איתך ופשוט מנותק מהמציאות לחלוטין, התחלתי לרדת לחצי כדור 5 מ"ג, לאחר מספר ימים התחלתי להרגיש שאני חוזר לעצמי, מתחיל להיזכר בדברים, פחות אדיש. פחות מנותק, אך לאחר קצת יותר משבועיים על 5 מ"ג התחילו לי שוב תסמיני חרדה מינוריים של לחצים בחזה, יותר פחד וחרדות מדברים (לא ברמה שהיתה בהתחלה אך עדיין לא חסר חרדות כעל 10 מ"ג), האם יש מינון שאוכל למצוא את האיזון בין לא להיות אדם חרד לבין לא להיות אפאטי ומטושטש ומנותק מהמציאות? האם עליי לנסות אולי יום 5 יום 10 מ"ג או לקחת 3/4 כדור כל יום? או משהו בסגנון שאוכל להנות משתי העולמות?

לקריאה נוספת והעמקה

בן שלום, לפעמים לוקח זמן ומספר ניסיונות כדי למצוא את האיזון בטיפול התרופתי, כך שיהיה יעיל מצד אחד ונסבל מצד שני. תצטרך להתייעץ עם הרופא שלך לגבי שינויים במינון או לגבי החלפת תכשיר/הוספת תכשיר נוסף, מכיוון שמדובר בטיפול הדורש מעורבות של רופא. בהצלחה, ליאת

17/05/2013 | 23:36 | מאת: בן

אני סובל מהפרעות קשב וריכוז בנוסף לחרדות, בעבר הייתי נוטל ריטלין וזה היה דוחף אותי ונותן לי מוטיבציה גדולה אך מצד שני היה גורם לי לתסמינים פיזיים של חרדות הרבה פעמים בצורה לא נעימה, האם יש נוגד חרדה ודיכאון שמשלב בעצם מנגנון סרוטונין ודופאמין ביחד אך כאשר הדופאמין לא משוחרר בצורה כה חדה כמו בריטלין ולא יגרום לי להחמרה בחרדות? כיוון ששמתי לב שהתסמיני הפרעות קשב וריכוז די החמירו מאז הציפרלקס, מה היית ממליץ לי לעשות?

מנהל פורום תרופות ורוקחות