תופעות לוואי בקונסרטה 54 מ"ג

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

24/10/2012 | 11:20 | מאת: ORENSTC

בוקר טוב לכולם, אני מאובחן מגיל צעיר מאוד עם בעיות קשב וריכוז (ADD, ללא לקויות למידה). לקחתי 36 מ"ג קונסרטה בחטיבת הביניים למשך תקופה של שבועיים, וזה גרם לי להגיע למסקנה שהנזק גדול מהתועלת. היום, שמונה שנים אחר כך, אני לומד לפסיכומטרי במקום שנקרא "מרכז זינוק", שמתמחה בלימוד אנשים כמוני: עם קשב וריכוז. שם קיבלתי שתי המלצות: הראשונה היא מינון גבוה יותר (מישהי שם אמרה לי שמינון נמוך מדי עלול ליצור תופעות לוואי, כמו אלו שחוויתי בחטיבת הביניים), והשניה היא לא לקחת את התרופה בכל יום, אלא רק בימי לימודים ומבחנים. אני לוקח את ה-54 מיליגרם כבר כמה ימים (יום כן, יום לא, יומיים כן...). תופעת הלוואי של חוסר השקט הולכת ונעלמת, אבל תופעת לוואי אחרת: שלשולים והצורך ללכת להשתין כל הזמן, מפריעות לי מאוד. כמו כן, חזרה תופעת הלוואי של פעימות לב מואצות לסירוגין גם כשאינני במאמץ (הופיעה במקור בחטיבת הביניים). מה עלי לעשות? מינון גבוה יותר? נמוך יותר? אולי לעבור בכלל לריטלין LA, שיחזיק מעמד פחות שעות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, מינון של תכשירים לטיפול ב-ADD, המכילים מתילפנידאט "נתפר" עבור כל מטופל באופן אינדיבידואלי. לא תמיד יש קשר לגיל ולמשקל כשמחפשים את המינון המתאים, ותכשיר שמתאים לאדם אחד לא תמיד יתאים לאחר. תופעות הלוואי שתיארת (שלשולים ותכיפות במתן שתן) הן חריגות, אך מה שמדאיג זה ההפרעה בקצב הלב וזה מצריך מעקב ע"י רופא. יש מס' אסטרטגיות למציאת מינון או תכשיר מתאים ותצטרך לעשות זאת עם הרופא המטפל שלך. מס' נקודות למחשבה: התחלה במינון נמוך והעלאה הדרגתית במינון יכולים לגרום לגוף להסתגל בקלות יותר לטיפול ולהפחית תופעות לוואי. מינונים של מבוגרים הם לעיתים נמוכים יותר משל ילדים. לפעמים יש תועלת בשימוש יומיומי ולא רק לפני מבחנים- אם בכל זאת מתעורר צורך רק בזמן מבחן, אפשר לנסות תכשיר קצר טווח. קח בחשבון שייתכן מצב שבו תצטרך לנסות מס' תכשירים ומס' מינונים עד שתמצא את התכשיר שהכי מתאים לך. בהצלחה, ליאת

24/10/2012 | 21:51 | מאת: ORENSTC

עשיתי הבוקר בדיקות דם ו-AKG עליהן המליצה הפסיכיאטרית, ה-AKG הראה כי הכל תקין, לבדיקת הדם לעומת זאת אאלץ לחכות. הבנתי שמומלצות גם בדיקות כאלה תקופתיות.

מנהל פורום תרופות ורוקחות