תרופה לחרדה עם הפרעה משנית של דיכאון

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

20/05/2012 | 20:48 | מאת: גיל

רציתי לשאול מה התרופה שהיא גם יעילה מצד אחד וגם עם הכי מעט תופעות לוואי לחרדות עם הפרעה של דיכאון, מהמידע שראיתי השני אופציות הכי טובות למצב שלי הם הרמוטיב שהיא תרופה טבעית(לא יודע עד כמה היא יעילה לחרדה) ויש את הציפרלקס , האם שתיהן יעילות באותה מידה לחרדה המלווה בדיכאון?ומה עדיף מבחינת פרופיל תופעות הלוואי?

לקריאה נוספת והעמקה
20/05/2012 | 21:24 | מאת: שני כרמי

גיל שלום. עמדתי היא, שבחירת הטיפול התרופתי צריכה להיעשות ע"י רופא מומחה, שהוא בעל ניסיון ומומחיות בתחום וכן מכיר את הרקע הרפואי והטיפולי שלך. שתי התרופות שהזכרת, גם ציפרלקס וגם רמוטיב, מתאימות לטיפול בדיכאון המלווה בחרדה. התאמתן לחולה מסוים מבחינת יעילותן או תופעות הלוואי שלהן, היא אישית ולא ניתנת לחיזוי. מחקרים השוואתיים הראו יתרון אחד בודד להיפריקום (הצמח שברמוטיב), שהוא סיכוי נמוך יותר להפסקת שימוש, בעקבות אי-סבילות לתופעות הלוואי. לייעוץ נוסף- אנא, פנה לרופא המומחה שמטפל בך. לבריאות.

20/05/2012 | 21:29 | מאת: גיל

האם הגוף שלי בעצם לא יצור תלות לייצור סרטונין בתרופה? כלומר אצטרך כל חיי את התרופה כדי להרגיש טוב.... ברגע שבנאדם מתחיל נגיד ומפסיק אחרי כמה חודשים, המצב שלו לא יהיה לאחר מכן גרוע יותר ממה שהיה בתחילה?כלומר נסיגה במצבו מהמצב ההתחלתי לפני שהתחיל את התרופה? בנוסף רציתי לשאול, שמתי לב שהרבה מטופלים מתחילים ממינונים נמוכים ועם הזמן צריכים לעלות במינון כדי שזה ישפיע עליהם וגם כל מיני כאלה שכבר ממש צריכים קוקטיילים שלמים של כדורים פסיכיאטריים כדי לטפל במצבם.....אני ממש לא רוצה להגיע למצב הזה ולכן מפחד להתחיל בטיפול תרופתי... אשמח לקבל התייחסות שלך לדברים הללו....

מנהל פורום תרופות ורוקחות