אשמח לשמוע חוו"ד על התרופה שמשום מה לא מופיע

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

07/03/2012 | 00:46 | מאת: הורה

במאמר מקיף שמצאתי על כל הסוגים של הורמון הגדילה, לא מצאתי אותו! http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21296662 מה זה אומר? כאמור, במאמר המקיף בטבלה 2 מופיע הורמון גדילה אחד (Genotropin) ללא חומר משמר שזה מצא חן בעיניי. רציתי לדעת, האם את מכירה את מה שקבלתי (Vial bio-tropin)? האם יש לו חומר משמר? איך אני יכול למצוא את המרכיבים שלו? וכמובן, מה דעתך עליו בהשוואה לאחרים ובכלל? שאלה אחרונה, באיור 6 מתואר מכשיר שמזריק ללא מחט. אם אין גישה למאמר, את יכולה לראות אותו בקישור הבא: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0939641111000130 האם בארץ נהוג להשתמש בו? התופעות לוואי שכתבו שם זה סימן של מכה.

לקריאה נוספת והעמקה
07/03/2012 | 13:13 | מאת: שני כרמי

שלום לך. לצערי, אין לי גישה למאמרים שקראת ולא אוכל לחוות דעה בעניינם. ביו-טרופין הוא הורמון גדילה רקומביננטי (מיוצר בהנדסה גנטית מחיידקים) המיועד להזרקה תת-עורית. כל המידע אודות התרופה נמצא בעלון לצרכן הנלווה לתרופה. מצורף קישור: http://www.old.health.gov.il/units/pharmacy/Trufot/ShowAlon.asp?tmpPath=/units/pharmacy/trufot/alonim/Bio_Tropin_10mg_pt_1316590565751.pdf כיוון שהתרופה מגיעה בצורת אבקה יבשה אותה יש למהול בתמיסה המצורפת לפני ההזרקה, אין צורך בחומר משמר והיא אינה מכילה חומרים משמרים. גם הגנוטרופין הוא בעל הרכב דומה. ככל הידוע לי, לא משווקים בארץ תכשירי הורמון גדילה, בצורות מתן שאין להזרקה. כפי הנראה, המאמר עסק בתכשירים חדשים שעדיין אינם נמצאים בשימוש נרחב. לבריאות.

07/03/2012 | 20:45 | מאת: הורה

שלום שני, תודה על תגובתך, אכן את מצאת התוייה קצת שונה ממה שאני מצאתי. אך גם במסמך שאת צרפת, בדף השני תחת המרכיבים כתוב: "Solvent Metacresol Water for injections" כאשר מטא-קרסול הוא פנול מותמר במתיל, מטא להדרוקסי, והוא לא חומר שהייתי שמח לתת לילד שלי. אגב, בהתוייה השניה שמצאתי, החומר המשמר היה 0.9% בנזיל אלכוהול, גם לא הממתק הכי נחמד בחבילה... בנוסף, ראיתי בהתוויה שצרפת שיש מכשיר מתן תרופה ללא מחט שמתאים ל-bio tropin: "Experience of local tolerability to administration of Bio-Tropin 10 mg/ml with ZOMAJET VISION X needle-free device has been studied before marketing authorisation in a 12 week study INCLUDING ONLY AUCASIAN CHILDREN" האם את מכירה מקרים שרופאים, פה בארץ, נותנים מרשם להורמון גדילה+מכשיר ללא מחט?

מנהל פורום תרופות ורוקחות