לסת תפוסה אחרי חיסון לקורונה

דיון מתוך פורום  אורתוגנטיה

26/01/2021 | 21:58 | מאת: יני

אתמול עברתי חיסון שני לקורונה (בזרוע שמאל). מאז אני סובלת מלסת שמאל תפוסה (כואב לי לפתוח את הפה אפילו כדי לאכול. העצם השמאלית באזור הלסת כואבת כשאני מנסה לפתוח את הפה, כאב כמו דלקת). האם יש קשר בין החיסון לבעיה החדשה? איך פותרים בעיה כזו? זה יתרפא מעצמו? אני בריאה, בת 45, מעולם לא קרה לי דבר כזה.

יני שלום, יש הרבה סיבות שפתאום הלסת תהיה תפוסה. אומנן ולא שמעתי על זה ספציפית אחרי חיסון קורונה, יש לא מעט מחוסנים שהרגישו לא טוב אחרי חיסון, במיוחד אחרי החיסון השני. אני מצפה שהלסת תשתחרר לבד. בנתיים, מומלץ נורופן או תרופה דומה (איבופן, אטופן, ארקוציה) למשך שבוע - שבועיים אחרי אוכל, מנוחה ללסת, להימנע ממאכלים קשים, ושימוש בקומפרסים חמים למשך 5-10 דקות כל 2-3 שעות. אשמח אם תעדכן את הפורום כאן במידה והבעיה חולפת, ובמידה ולא חולפת לבד, תכתבי שוב. נשתמע, ד"ר גילמן

03/02/2021 | 00:50 | מאת: יני

קודם כל, אתה הרופא הכי נחמד ואדיב שנתקלתי בו בפורומים השונים. הרוב עונים בלקוניות ותו לא. שנית, הלסת השתחררה (חלקית). להערכתי לא היה קשר לחיסון אלא לצינון שלקיתי בו ונמשך כמה שבועות וקינוחי האף לא היטיבו איתי. כאמור הלסת עדיין לא השתחררה באופן מוחלט אבל חל שיפור ניכר. להערכתי ישתחרר מעצמו, נקווה. תרופות אני לא לוקחת. לומדים להסתדר עם הכאב (כמו שאבא שלי אומר..). תודה רבה על המענה!

מנהל פורום אורתוגנטיה