עצירות וכאבי בטן

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

20/09/2013 | 10:33 | מאת: רות

שלום, הבן המתוק שלי בן חודשיים וחצי, כבר חודש וקצת שהוא אוכל אופטימיל, אחרי שהמטרנה גרמה לעצירות ועם הסימילאק הוא היה פולט המון. בסהכ אנחנו די מסתדרים עם האופטימיל, הוא מאוד סובל מכאבי בטן וגזים אבל היציאות היו סדירות וטובות עד עכשיו והוא עולה במשקל. לפני שבוע התחילה פתאום עצירות- ראיתי שמאוד קשה לו לעשות קקי והוא עשה רק עם עזרה ממני כמו קיפול הרגליים, מה שהיה מלווה בהמון בכי. לפני יומיים היינו אצל הרופאה והיא נתנה לנו נרות גליצרין. לא ממש אהבתי את הרעיון אבל בשלב מסוים הקטנציק התחיל לצרוח והיה היסטרי, נתתי לו נר והוא הוציא אותו בשלמותו. במוקד של קופת החולים האחות הציעה קצת עגבנייה. נתתי לו ואחרי כמה שעות הוא באמת עשה קקי, אבל פתאום הא היה ירוק. הפעם השנייה שהוא עשה מאז הייתה אתמול בצהריים וגם אז היה בצבע ירוק (סליחה על התיאור..) כלומר, פעם ביום קקי ירוק (חשוב לי לומר שעד לפני שבוע הוא היה עושה כמה פעמים ביום). דיברתי עם רופא ילדים אונליין של הכללית, הוא טוען שהצבע של הקקי מעיד על שלשול (לא ברור איך שלשול מסתדר עם העובדה שזה פעם ביום...), אמר לא לתת יותר נרות והציע להחליף את המזון לפורמולה צמחית שאולי תקל עליו. אני לא בטוחה עד כמה זה טוב להחליף לו שוב את האוכל (המעבר מסימילאק לאופטימיל היה קשה ומלווה בכאבי בטן נוראיים..) ולא יודעת אם פורמולה צמחית מספיקה מבחינת תזונה. האם זה בכלל בסדר לנסות עכשיו עוד סוג של תמ"ל? אני אשמח מאוד לרעיונות ועצות כי אני כבר כל כך מבולבלת ורק רוצה להקל עליו. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

רות שלום, כל התיאורים שלך משקפים התנהלות תקינה - השימוש בנרות גליצרין כדי לפתור בעיה עכשיוית אקוטית, נסיון עם קצת עגבניה - גם עוזר בטיפול בעצירות, גם ההצעה להחליף את הפורמולה ראויה לשיקול - אם כי אני פחות ממליצה על פורמולה צמחית כיון שאם בעיית העצירות /צואה ירוקה, נובעת מאי סבילות לחלבון החלב - הפתרון הוא פורמולה עם חלבון מפורק - כגון נוטרמיגן, או נוטרילון פפטי ג'וניור, או פורמולה עם חלבון מפורק חלקית כגון סימילק קומפורט או נוטרילון קומפורט. כשהביטוי של אי סבילות חלב הינו ביטוי עורי כגון פריחה - אז יש סיכוי שפורמולה צמחית תעזור אבל היא פחות עוזרת כשהביטוי הוא ביטוי של מערכת העיכול. אני מציעה לנסות להקל על העצירות על ידי הוספת כפית שמן (כל שמן צמחי כגון קנולה ) לכל מנת תמ"ל של אופטימיל. אם אין שיפור ביציאות תוך 3 ימים , אז יש לחזור לרופא המטפל ולבדוק איתה בקשר להחלפת הפורמולה לאחת מהפורמולות המפורקות שהזכרתי לעיל. בהצלחה!

23/09/2013 | 07:59 | מאת: רות

תודה רבה על המענה. כפי שכתבתי, כרגע הוא לא סובל מעצירות, אלא עושה פעם אחת ביום קקי ירוק. התייעצתי עם הרופאה שלו והיא טוענת שזה בסדר אבל אני עדיין לא שקטה. הייתי רוצה מאוד לנסות את הנוטרילון (או את הנוטרילון קומפורט) אבל אני חוששת שהמעבר לתמ"ל אחר בפעם הרביעית ישגע את מערכת העיכול שלו, שהיא גם ככה כל כך עדינה. מצד שני, אני לא רגועה... האם יכול להיות שהאופטימיל היה בסדר במשך חודש ופתאום הוא לא טוב לו? תודה רבה וחג שמח!

24/09/2013 | 10:53 | מאת: אמא לנסיכות

וחסר LCPUFA (אומגות ופרוביוטיקה). לא הייתי מחליפה תמ"ל בפעם הרביעית דווקא אליו...

מנהל פורום טיפת חלב