מוצקים לבת חצי שנה

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

16/09/2013 | 16:47 | מאת: חן

היי. ביתי בעוד שבועיים בת חצי שנה, רציתי לדעת האם אוכל כבר להתחיל איתה מוצקים/ מרקים, ואם כן, האם תוכלי להמליץ לי על סדר יום ארוחות ( היא עדיין יונקת) או לחילופין, עלי לחכות להנחיות של טיפת חלב שיהיו רק בעוד חודש. תודה!!

לקריאה נוספת והעמקה

חן שלום, מגיל 6 חודשים אפשר להתחיל מוצקים - שבמרוצת הזמן יחליפו ארוחת של הנקה. בד"כ מתחילים עם מרק ירקות - ניתן לבשל את כל הירקות יחדיו - גזר, קישור, תפו"א, בטטה - לטחון ולהציע בכפית. בתחילה היא תאכל מקסימום 2-3 כפיות. אחרי 3 ימים - ניתן להכין מרק חדש - ולהוסיף חתיכת עוף לתוך המרק - אך עדיין לטחון רק את הירקות (כך היא תתנסה במרק ירקות בטעם של עוף). אחרי 3 ימים עושים מרק חדש - ואז כדאי גם לטחון את העוף. השאיפה היא שהיא תאכל כוס (150-200 מל של מרק ליום, ומבחינת כמות הבשר השאיפה היא שתאכל כ50 גרם ליום שהם כשוק של עוף ליום) . יש לקחת בחשבון שלכל תינוק יש את הקצב שלו - ולכן גם אם היא רוצה רק 2 כפיות ליום, ואח"כ מסיטה את הראש ומראה שמספיק לה זה בסדר גמור - הכמות תגדל עם הזמן. אם היא מראה סימנים של חיפוש אחרי אוכל בתום ההתנסות עם המרק - יש להציע הנקה. בהמשך אפשר להעשיר את המרק באורז, גריסים, פסטה, עדשים, אפונה וכו'. שבוע אחרי התחלת המרק - ניתן להתחיל פירות - כאן רצוי להתחיל יותר בהדרגה - יומיים לתת תפוח עץ מגורד, אח"כ ניתן להוסיף לו בננה, אחרי יומיים נוספים אפשר להוסיף לו מיץ תפוזים וכו'. גם בפירות - הכמות שתחליף ארוחה של הנקה היא כוס של פירות - ובמידה והיא לא מגיעה לכמות של כוס - ניתן להשלים את הארוחה בהנקה. בתיאבון!

21/09/2013 | 20:15 | מאת: חן

זאת אומרת שרק פעם ביום היא אוכלת פירות/ ירקות וכל שאר הזמן חלב?

חן שלום, ההמלצה היא פעם ביום ארוחה עשירה בברזל - שזה בד"כ ארוחת המרק, וארוחה נוספת ארוחת הפירות - בד"כ זו ארוחת ביניים בבוקר, או ארוחת אחה"צ . וכל השאר ארוחות חלב . כמובן שאם המתוקה לא מסיימת כמות של ארוחה - כלומר כוס של מרק או פירות - ומראה סימנים שהיא עוד רעבה - משלימים עם חלב.

מנהל פורום טיפת חלב