סדר יום ואכילה - תאומות בנות כמעט 9 חודשים

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

10/07/2013 | 09:53 | מאת: ל

שלום רב, אני אמא לבנות תאומות כמעט בנות 9 חודשים. פחות או יותר לילות ללא קימה (לא לאוכל), אולם סדר היום לא מאורגן היטב מבחינת שינה. אני עדיין חשה שהוא סובב המון סביב אוכל. מרגע ההתעוררות (סביבות 6 ולעיתים לפני כן) - נותנת בקבוק 210 לכל אחת. הן משחקות קצת וחוזרות לישון (כשעה שעה וחצי לאחר ההתעוררות) - לכ40 דק' שינה. כשהן מתעוררות הן משחקות עוד קצת ואז נותנת פירות (בדר"כ סביבות 8 וחצי 9:00). אולם מכאן סדר היום משתבש... הן מתעייפות אחרי הפירות ואחרי עד כשעה של משחק הן שבות לישון - שוב לכחצי שעה עד 40 דק' שינה. ואז הן קמות, משחקות קצת, ומשום שזוהי שעה מוקדמת אני מנסה למשוך אותן שלא לאכול צהריים כ"כ מוקדם, אולם לעיתים מאמצים אלה קשים מאוד.... ואז נותנת בקבוק או איזה חתיכות לחם... שנת צהריים באה אחרי ארוחת הצהריים, וגם היא, ככל שאר השינות במשך היום - קצרה, עד כשעה גג (במקרה טוב). אחרי התעוררות - שוב, בקבוק (120) ופעילות ואז שוב שינה קלה בטיול אחה"צ. השכבה לישון אחרי ארוחת ערב, מקלחת ובקבוק - בסביבות 19:00. אני חשה שסדר היום הוא כמו מירוץ, ובעיקר שינות מרובות אך קצרות, שאני חשה שהן צריכות אותן אבל בעיקר חשה אחרי שנת הצהריים - שהיא לא הספיקה להן, ובמקרים מסוימים אחרי הבקבוק הן אפילו חוזרות לפעמים לישון (!!!!). מה ניתן לעשות על מנת להסדיר את סדר היום???

לקריאה נוספת והעמקה

שלום,נראה כי יש פיספוס של חלונות שינה שמתרחשת עקב הנסיון לדחות את ארוחת הצהריים - לצהריים - אף כי אין מניעה לתת את ארוחת הצהריים גם ב11 או 11:30 בבוקר - אם זה יעזור לסדר את שעות הערות/שינה במהלך היום.סדר יום לגיל 9חודשים אמור להיראות כך: קימה בבוקר סביב 6 - בקבוק תמ"ל. כשעתיים אחרי התעוררות מהלילה - כלומר סביב 8- בבוקר - שנת בוקר. כשהן מתעוררות סביב השעה 9-9:30- ארוחת פירות . ארוחת צהריים סביב 11:30-12 - ארוחה עשירה בברזל הכוללת עוף , קציצת בשר, 1-3 כפות אורז מבושל או פירה תפוח אדמה או פתיתים, חצי כוס ירקות מבושלים. אחרי ארוחת צהריים שאפשר לסיים בבקבוק מים - שנת צהריים שיימשך כשעתיים - כלומר יתעוררו שוב סביב 14:30 -15. כשהן קמות - אפשר להציע יוגורט או מעדן גבינה, או דייסה בכפית. סביב 18 להתחיל בטקס שינה הכולל ארוחת ערב - קצת ביצה מקושקשת /ביצה קשה, טונה, חתיכות עגבניה קטנות - במידה והן כבר מסתדרות עם מוצקים, חתיכות פשטידה.בד"כ בגיל זה הן לא תאכלנה כמות גדולה מארוחת הערב.אח"כ אמבטיה, פיז'מה, שיר/סיפור, בקבוק לפני השינה ולהשכיב במיטה - כפי שאת עושה ב19- לילה טוב. ככלל אם הן ישנות ביום שינות קצרות משעה - סביר כי יש פיספוס של חלון השינה - וכדאי לנסות למצוא את חלון השינה שלהן על ידי הסתכלות עליהן במהלך יום וחיפוש הסימנים הראשונים של עייפות - כגון תנועה מונטונית של היד לגיוון הראש, בהייה באויר, הפסתק פעילות של הרגליים. סימנים אלה הם הסימנים הראשונים של עייפות - וכאשר נשכיב תינוק בחלון השינה שלו - כשהוא רק מתחיל להיות עייף ולא כשהוא עייף מדיי - הוא יירדם יותר בקלות, וישן לאורך יותר זמן - והשינה שלו תהיה אפקטיבית. בהצלחה!

10/07/2013 | 21:02 | מאת: ל

ראשית תודה על התגובה המהירה. שנית, מבחינת סדר ארוחות ניסיתי את התפריט בדיוק לפי השעות כבר בעבר... אולם הבעיה הייתה שלמרות ששמתי לב לסימני עייפות מקדימים, השינות היו בנות מחזור אחד (כ45 דק עד שעה) ... וזה מה שמשבש את היום... לפי סימני העייפות שלהן גם אחרי שישנו 45 דק שנת בוקר הן עייפות אחרי הפירות.... האם יש טעם למשוך אותן למרות סימני עייפות בבוקר, עד לשעת הצהריים?...

מנהל פורום טיפת חלב