תינוקת בת שנה וארבעה חודשים

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

12/05/2013 | 10:46 | מאת: לירון

שלום, שלי סוגיות שונות יש לי: 1- בתי בת שנה ואבעה חודשים, עדין מתעוררת בלילה לאכול. היא הולכת לישון בסביבות שעה שמונה וחצי בערב ויכולה לקום בשעה שלוש, ארבע או חמש לפנות בוקר לאכול. האם זה נורמלי? האם היא כבר צריכה לישון לילה שלם? מה נחשב ללילה שלם בגיל כזה? 2- כמו כן, היא הולכת כבר חודשיים ולא מזמן קניתי לה נעליים, היא לא מוכנה לנעול אותם בשום אופן וזה נראה כאילו זה מלחיץ אותה, מה לעשות? האם להאבק בזה? או לחכות עוד זמן לפני שאני נועלת לה את הנעליים שוב?

לקריאה נוספת והעמקה

לירון שלום, בגיל שנה ו4 חודשים מצופה לשנת לילה של כ11 שעות - ללא צורך בקימה לאוכל.לכן אם אכן היא כעת מתעוררת לאוכל - יתכן והיא סיגלה לעצמה הרגל הירדמות הקשור לאוכל - כלומר רק עם בקבוק או הנקה היא נרדמת. כדי לשנות הרגל זה - חשוב שכבר בהירדמות הראשונית בתחילת הלילה לנתק את הבקבוק/הנקה לפני שהיא נרדמת . במידה והיא מתעוררת במהלך הלילה , יש לגשת אליה , ללטף אותה ולעשות ש'ש'ש' אבל בלי להציע בקבוק. בכל פעם שהיא נעמדת במיטטה באמצע הלילה - יש להיכנס, להשכיב אותה ולהגיד "שימי ראש" ואז ללטף לה את הגב ולעשות ש'ש'ש. בצורה כזאת היא תיגמל מהצורך בבקבוק כאמצעי להירדמות חוזרת , וכאשר היא כבר לא תזדקק לבקבוק - מספיק יהיה להיכנס ורק לעשות ש'ש'ש בלי הליטופים, ואז לאט גומלים אותה אפילו מהצורך בש'ש'ש - עד שהיא למעשה לומדת להירדם חזרה לבד. זה תהליך - שיכול לקחת זמן - אם אם תהיי עיקבית - התהליך יהיה קצר יחסית. לגבי נעליים - אכן גם נעליים זה שינוי שיש פעוטים שמתקשים להסתגל אליו. כעיקרון בתוך הבית אין צורך בנעליים - הנעליים נועדו להגן על כפות הרגליים מפני נזקים מקור/חום/אבנים/קוצים וכו'. ולכן רק כאשר היא בחוץ במקום שיש סיכוי לבטיחות כפות רגליה אז יש צורך בהנעלת הנעליים. בכל מקרה , אפשר לעשות הפסקה של כמה ימים ואז שוב לנסות להציע את הנעליים - לעיתים - כמו עם הצעות של אוכל חדש - זקוקים להפסקה של כמה ימים - ואחרי חשיפה מחודשת - ההתנגדות עוברת. בהצלחה!

12/05/2013 | 16:58 | מאת: לירון

רנה שלום קודם כל תודה רבה על התשובה המהירה והמפורטת. בתי. לא נרדמת עם בקבוק, להפך היא נרדמת בצורה עצמאית, לאחר שהיא מסיימת את הבקבוק שלה מחוץ למיטה, אני משכיבה אותה במיטה ויוצאת מהחדר. כיצד ניתן בכל אופן לגמול אותה מהאכלה בלילה? תודה

לירון, זה מצויין שהרגלת אותה להירדם ללא הבקבוק - אלא בהרדמה עצמית. יש 2 אופציות לנסות לגמול אותה מהבקבוקים הליליים - אפשרות אחת - כפי שציינתי - להיכנס כשהיא בוכה, להשכיב אותה ולהגיד שימי ראש, ללטף אותה ולעשות ש'ש'ש'. עד שתירגע ותירדם. אופציה נוספת - זה להתחיל להקטין בהדרגה את כמות התמ"ל שהיא אוכלת באמצע הלילה. למשל, אם היא אוכלת 180 מ"ל - אז למשך שבוע יורדים ל160 מל. אחרי שבוע יורדים ל140 מל למשך כ4 ימים , ואח"כ יורדים ל120 מל. וכו' וכו' , בכך אנו מצמצמים את הקיבולת קיבה שלה במהלך שעות הלילה.

מנהל פורום טיפת חלב