כמות אכילה

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

30/04/2013 | 23:22 | מאת: אמא לנסיכה קטנה

שלום רב, תינוקת שלי בת 3 חודשים.כבר חוד שוחצי עם "אינ פמיל" בגלל פליטות מרובות.כיום ברוך השם האוכל עוזר ופולטת פחות. השאלה שלי היא שאלת כמות. על גבי האריזה רשום לתת לה 180 כיום אני נותנת לא 120-150 מפני ואחרי כל ארוחה היא בוכה ואני מרגיעה אותה עם מוצץ. השאלה שלי היא איך לנהוג? רופא בטיפת חלב אמר: לתת לה אפילו 80 גם ככה היא פולטת. אחות טיפת חלב אמרה: לתת כמה שהיא רוצה. בפורומים קראתי:שאינפמיל לא משביעה כמו תח"ל אחר והגיוני שהיא רעבה ותדרוש יותר. החוש שלי אומר:אני לא רוצה להעמיס עליה שלא תפלוט מלא וזה עינוי עבורה . אשמח לקבלת תגובה בנושא... וכמה אני צריכה לתת לה? חשוב לציין שעד לא מזמן נתתי 120 והספיק לה כיום אני בין120 ל150 ונראה שהיא רעבה לפעמים יותר.אם ארוחות ירדו ל4-5 ביום היום לפעמים יכולה לאכול גם כל 3 שעות.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום למלכה! אנפמיל AR היא פורמולה מצויינת לתינוקות הסובלים מפליטות מרובות . הרכבה דומה לפורמולות האחרות מבחינת כמות הקלוריות - ויש בה עמילן אורז שהופך את הפורמולה לצמיגית יותר בקיבת התינוק וכך התינוק פולט פחות. כך שאין סיבה שאנפמיל תשביע פחות (ויתכן והיא רעבה יותר בגלל הפליטות ...). לגבי כמות האוכל - גודל מנה מצופה לתינוקת בת 3 חודשים הוא בין 150-180 מ"ל - וזה כמובן תלוי במשקל התינוקת, ובכמות הארוחות שהיא אוכלת. כך שאם היא אוכלת בין 120-150 מ"ל לארוחה זה עדיין בגבול הסביר לגילה (כי הממוצע לגיל הוא 150 מ"ל) ובסה"כ המדד המדוייק ביותר לבחינת כמות האוכל הוא המשקל שלה - כלומר אם היא עולה במשקל אז גם אם היא אוכלת כמויות קטנות יותר מהצפוי - כנראה עבורה זה מספק ואין סיבה להעלות את הכמות. אם היא מראה סימנים שהיא רוצה עוד ויש סיכוי כי היא עדיין רעבה אחרי המנה של 120-150 מ"ל אז לא הייתי מונעת ממנה את הכמות הנוספת של עוד 30-60 מ"ל , אך כדי למזער את תופעת הפליטות , כדאי אחרי סיום ה120 מ"ל לעשות הפסקה של גרעפס, ורק אחרי הגרעפס להציע לה עוד 60 מ"ל. בכל מקרה אם היא עולה באחוזוני הגדילה, אז אין צורך למהר להעלות את הכמות - או כפי שאחות טיפת חלב אצרה לך - ניתן לתת לה את הכמות שהתינוקת דורשת - גם במחיר של פליטות שניתן למזער גם בעזרת הפורמולה אנפמיל AR - כפי שציינת שכבר עוזר לכם, וגם בעזרת ההאכלה איטית יותר עם הפסקות גרעפס באמצע. וכמובן - אחרי האוכל להשאיר אותה בתנוחה מוגבההת לפחות למשך 20 דקות .סופשבוע נעים!

05/05/2013 | 23:26 | מאת: אמא לנסיכה קטנה

תודה רבה על תגובתך.. היום אני נותנת לה 150 ורק לפני שינה היא מקבלת 180. מבחינת משקל היא ממוצעת מבחינת גובה היא מעל לממוצא. אחרי 150 היא לא תמיד רגועה אחרי מוצץ היא נרגעת ויכולה להחזיק 3-4 שעות בממוצע... השאלה היא אם לתת לה 180 בכל ארוחה ולא רק בלילה תשנה את תקיפות הארוחות שלה והיא לא תקום בלילה כמו בעבר?? חשוב לציין שאני לא רוצה להעמיס על הקיבה,להרחיב את הקיבה או לגרום להשמנה מאחר ויש לה נטייה מהצד שלי.. אשמח לתגובתך... תודה רבה:)

מנהל פורום טיפת חלב