לגבי התחלת מוצקים

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

17/04/2013 | 09:30 | מאת: אמא של עמיתוש

הי רנה, חגגנו אתמול יומולדת חצי שנה ולעמיתוש יצאו כבר שתי שיניים תחתונות ! לאחר אפיזודה מאוד קשה של הקאות(יותר מהרגיל) הורה הרופא על פרוג'סטמיל - וגם שם היתה תגובה אלרגית חריפה (פריחה בפנים) בעוד שההקאות לא פסקו. חזרנו לסימילק וכעת מצבה השתפר משמעותית. התחלתי בשבוע האחרון את ארוחות המוצקים (עד לשבוע זה נתתי לה טעימות גרידא). העניין הוא שאינני יודעת כיצד למדוד את כמות המזון ולדעת אם היא מספקת. אתמול לדוגמה נתתי לה מרק עוף טחון עם שומר, תפח"א, דלורית וקישוא (הירקות בושלו באידוי). במהלך הטחינה הוספתי גם את מי בישול העוף עד למרקם קרמי. היא אכלה נפלא, אך אינני יודעת אם מספיק שכן שעתיים לאחר מכן היא היתה רעבה מאוד (יתכן צמאה?). מספר שאולות ברשותך: 1. כיצד מודדים? האם עלי לשקול או להכניס לבקבוק ולמדוד על פי זה? 2. מהו היחס בין החלבונים לפחממות על מנת שהארוחה תהיה מאוזנת? 3. האם להשלים את הארוחה עם תמ"ל במידה ולא אכלה את הכמות הנדרשת? ושוב.. כיצד מודדים? 4. כמה זמן ניתן לשמור את האוכל במקרר? נאמר לי שיומיים - רק רציתי לוודא. סליחה על כל השאלות... וכמובן תודה רבה!! מירב נ.ב. אין פליטות או הקאות לאחר מוצקים. מדהים!

לקריאה נוספת והעמקה
17/04/2013 | 12:01 | מאת: אמא של עמיתוש

אמא של עמיתוש, איזה יופי של התקדמות עם האוכל! פשוט נסיכה! (זה אומר שאת מלכה, לא? ) בכל מקרה, נראה לי שהתשובה היחידה שלא עניתי בפרוטרוט ליסמין מתוך שאלותייך היא לגבי כמות החלבון - אנו שואפים שהיא תקבל כ50 גרם ליום של משר/הודו/עוף. זה שווה ערך לכמות הבשר שיורד משוק של עוף ליום. סביר כי בהתחלה היא תאכל שוק של עוף ל3 ימים - אך ככל שהיא תתקדם לעבר מנה יומית שלמה(כוס של מרק שהם 150-200 מ"ל ליום)-רצוי שבמנה יהיה שווה ערך לשוק של עוף מבחינת כמות הבשר. בתיאבון לכם וסופשבוע נעים!

21/04/2013 | 07:53 | מאת: אמא של עמית

הקטנה עם עצירות קשה מאוד. לוחצת ובוכה כשכל מה שיוצא זה קקי כמו זיתים... העניין הוא שגם עברתי בשבוע שעבר לסימילאק שלב 2 כך שאינני יודעת אם זה בגלל המוצקים או הפורמולה שכן התחלתי את שניהם יחד. אני לא יודעת מה לעשות. האם זה יהיה בסדר לתת לה שלב 1 על מנת לוודא מי המחולל? שוב תודה רבה ושבוע טוב. מירב

מנהל פורום טיפת חלב