בת שנה ושלוש שבקושי אוכלת

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

05/04/2013 | 21:23 | מאת: נינה

שלום, בתי בת שנה ושלושה חודשים. כאשר החלה לאכול אוכל מוצק הייתה אוכלת מאד יפה. מנות מלאות ועם תאבון. כחודש וחצי חודשיים שהיא בקושי אוכלת. היא עדיין יונקת. אינה שותה תמ"ל. יונקת לא מעט. במבה היא מוכנה לאכול וגם שוקולד ואפרורו. דברים שאינם אוכל. ודברים שהיא הייתה מאד אוהבת כמו ירקות ובשר טחון היא פשוט לא רוצה או מספיקה לה כפית קטנה. יוצאות לה הרבה שיניים ובקצב וזה מפריעה לה. אבל לא ברור לי למה יש דברים שהיא רוצה לאכול ולמה דברים אחרים לא. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

נינה שלום, בעת בקיעת שיניים יתכן שינוי בתיאבון וגם שינוי בסוגי האוכל שמעדיפה. הרבה תינוקות חוזרים לחלב כתזונה עיקרית בעת הקיעת שיניים - ועם בקיעתם - הם פתוחים מחדש להצעות של תפריט אוכל מאוזן. כך , שיש 2 אפשרויות כעת . 1. להציע לה כל יום אוכל בשעות הרגילות שהיתה אוכלת - ובצידה ולא רוצה - להשלים לה עם חלב(הנקה). 2. להימנע מלהציע לה אוכל אחר פרט לחלב במשך כמה ימים - ואז אחרי כמה ימים להציע לה שוב את הארוחות המשלימות. לעיתים אחרי הפסקה של כמה ימים - היא תחזור לאכול בתיאבון את הכל. במידה ולא עשיתם עדיין ספירת דם - מומלץ מאד לעשות בהקדם - כי אנמיה - חוסר ברזל - יכולה להוות גורם לשינוי בהרגלי האכילה שלה ולירידה בתיאבון. כדאי מאד להפסיק עם החטיפים - גם אם זה כל מה שהיא אוכלת - ולכן את נותנת לה - "העיקר שתאכל משהו" - זה מרגיל אותה לאכול רק מתוק, לא גורם לה להיות רעבה לארוחות - ואז היא נמנעת מלאכול,והורס את השיניים (דרך אגב - במבה ואפרופו הם חטיפים גרועים יותר לשיניים מאשר שוקולד - כיון שהם נדבקים לחריצי השיניים ואילו שוקולד נשטף ברוק.) המשך יום נעים!

08/04/2013 | 10:51 | מאת: נינה

תודה רבה!!! אנסה להמשיך להציע לה אוכל בזמני ארוחה קבועים ולהמנע מחטיפים בין הארוחות. עדיף שתיהיה רעבה מאד לאוכל טוב. תודה שוב!

מנהל פורום טיפת חלב