התפתחות תינוקות

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

31/01/2013 | 11:04 | מאת: ריקי

מה אמורים לעשות תינוקות בגיל 7 חודשים? אני קצת דואגת לגבי בני בן 7 חודשים אתמול. לפני שבועיים התחיל "לזחול" אחורה. אני לא יודעת אם לקרוא לזה זחילה והאם זה נורמלי. הוא מסתובב סביב עצמו. מתחיל עמידת שש, מתנדנד כמה רגעים ונוחת על הבטן. יודע לנתק יד אחת מהרצפה רק ל-2 שניות ולהוריד, מסרב להתהפך מהבטן לגב למרות שהוא כבר יודע, והכי חשוב - כל עוד הוא עושה את כל זה, זה רק תוך כדי בכי וצעקות, מושך לי במכנס כדי שארים אותו, לא מרבה לשתף פעולה עם משחקים וגירויים ומסתפק בשהייה בשטיח רק ל-5-10 דקות, וכאשר אני נכנעת ומושיבה אותו בעגלה עם מוצץ וצעצוע/טלויזיה הוא מאושר. אני מזהה קצת עצלנות אצלו ואני דואגת. כמה אפשר לשמוע אותו בוכה ככה כאילו הוא סובל על השטיח במקום להנות? וזה לא חדש, זה תמיד היה ככה. אני לא עובדת כך שאני כל היום סביבו עם משחקים וגירויים. אם היה במעון זה בטח היה יותר גרוע. מעבר לכך הוא מתפתח מצוין. אשמח לקבל עצה.

לקריאה נוספת והעמקה

ריקי שלום, מבחינת התפתחות, הבן המתוק שלך עושה את כל מה שהוא צריך לגילו - מתהפך לשני כיוונים(גם אם הוא מעדיף לכיוון אחד אבל יודע איך להתהפך לכיוון השני כי עשה זאת בעבר זה בסדר), מסתובב סביב הציר של עצמו, דוחף את עצמו כשהוא על גחון לכיוון אחורה, עולה על 6 ומתנדנד. כל זה מעולה לגילו. חשוב שכשאת שמה אותו על המשטח/שטיח שיהיה לו גריה מתאימה - כמה צעצועים צבעוניים - רצוי אחד שמנגן. חשוב שאת תשבי איתו קצת על השטיח כדי שתהיה לו חוויה חיובית - שאמא לידו. אבל אין צורך לשבת לידו כל הזמן - אנו גם לא רוצים להרגיל אותו שהוא זקוק לנוכחות שלך כל הזמן - - ולכן אם הוא נכנס לחוסר שקט כשאת משאירה אותו על השטיח ועוברת לחדר אחר - נניח למטבח - את יכולה להביא אותו גם למטבח - לשים אותו על הרצפה - עם סירים/פלסטיקים/כפות בתור הגירוי המתאים. את חפץ המעבר (אותו חפץ שמרגיע אותו כגון צעצוע מוכר ו/או מוצץ את יכולה להניח לידו כשהוא על השטיח). חפץ מעבר לא צריך להיות תלוי בהושבה בעגלה. בכל מקרה לא מומלץ להושיבו בעגלה מול הטלויזיה - כיון שיותר מ10 דקות טלויזיה ביום - עבורו זה גירוי יתר - ומחקרים מראים כי עודף טלויזיה בגיל הצעיר מעלה את הסיכון להפרעות קשב וריכוז. גם כשאת שמה אותו מול הטלויזיה רצוי שזה יהי כשהוא על השטיח - כיון שאז הוא יכול להפנות את תשומת הלב והעין שלו למקומות אחרים - כשנמאס לו מהטלויזיה, וכשהוא בעגלה אין לו יכול לשנות תנוחה ולהתפנות לגריה אחרת .בהצלחה וסוף שבוע נעים!

31/01/2013 | 16:37 | מאת: ריקי

תודה על המענה. שאלות נוספות: כמה זמן במשך היום עליו להיות על השטיח/רצפה (במיוחד כשהוא בוכה..)? מתי הוא אמור להתחיל לזחול גחון קדימה ומתי זה נחשב עיכוב?

מנהל פורום טיפת חלב