תינוק שלא יורד מהידיים

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

15/10/2012 | 10:46 | מאת: טליה

שלום רציתי להתיעץ בקשר לבן שלי בן 9 חודשים. הוא ילד ראשון מתפתח טוב בה. (עדיין לא זוחל.) אך יש לי איתו בעיה קטנה מאז שהוא נולד הוא כמעט ולא יורד מהידיים הוא גם ישן רק תוך כדי הנקה. משחק רק אם אני יושבת לידו ולא זזה. כשהיה יותר קטן שמתי אותו במנשא והייתי יכולה לעשות משהו. אבל עכשיו זה כבר לא ככ אפשרי כי הוא כבר כבד וגם לא ככ מוכן כבר. אגב גם כשמטיילים איתו בחוץ הוא לא מוכן לשבת בעגלה אלא דורש שירימו אותו. אני מרגישה ממש רע אני מאד אוהבת אותו אבל בזמן האחרון אני מרגישה שאני רק רוצה להשתחרר ממנו קצת. אף פעם לא האמנתי שאני ככה ירגיש בקשר לילד שלי. אשמח מאד לקבל תגובה תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

טליה שלום,תינוק בן 9 חודשים שלא יורד מהידיים מלידתו יכול להיות מאד מתיש, מתסכל - גם אם הוא הילד הכי מתוק בעולם (וברור שהוא כזה!!). מעבר לכך שהוא לא ירד מהידיים מלידתו - הוא עכשיו בגיל של חרדת נטישה - וזה עוד יותר מקשה עלייך - כי גם להניח אותו על הרצפה בסלון וללכת לעשות פיפי בשקט - הופך למשימה בלתי אפשרית.לכן, חשוב שתדעי שהרגשות שלך נורמליים לגמרי, ובדיוק בגלל זה - מאד עוזר פעם ביום - לצאת - גם אם זה אומר להשאיר אותו עם אבא שלו, או עם בייביסיטר או שכנה או סבתא - גם לחצי שעה - רק כדי שתוכלי להתאוורר ולאגור כוחות. מעבר לכך כדאי להתחיל להרגיל אותו להירדם ללא הנקה - כיון שהוא כל כך רגיל לכך - ניתן לנסות לעשות זאת בהרדגה - כלומר פעם אחת ביום לנתק אותו מהשד כאשר הוא מנומנם אך עדיין לא ישן ולהעביר אותו למיטה להמשך ההירדמות - אפשר להמשיך ללטף אותו במיטה - אבל לא להחזיר אותו לשד - גם אם הוא בוכה . וכך במהלך הימים הבאים והשבועות הקרובים , להמשיך לנתק אותו מהשד ביותר הנקות - כשהוא מנומנם אך עדיין לא ישן . המטרה - לבטל אצלו את ההקשר שינה - "שהנקה עוזרת לי להירדם." לגבי הקושי שלו לשבת בעגלה והרצון להיות על הידיים - אני ממליצה להסיח את דעתו כאשר הוא מבקש להיות על הידיים - וישר לתת לו צעצוע למשחק , או אפילו להראות לו חתולה שעוברת ברחוב. הוא בודאי ישכח רק לשניה שהוא בעגלה, ואחרי שניה ירצה שוב ידיים, אך כדאי להמשיך בנסיונות - כי הוא צריך להבין שהא לא מקבל ידיים כל כך מהר... בהצלחה ושיהיה חודש טוב!

16/10/2012 | 21:52 | מאת: טליה

ממש תודה על התגובה. עודדת אותי מאד מאד. מה שהיה לי הכי חסר באמת זה ההבנה. בכל אופן אנסה לישם מקוה שיהיו תוצאות. ושוב תודה.

מנהל פורום טיפת חלב