חוסר ויטמין D
דיון מתוך פורום רפואת משפחה וכללית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, באפריל נמצא אצלי מחסור בויטמין D. הרמה היתה 4, כאשר הנורמה היא מ-30. הרופא משפחה אמר לי לשתות 6 בקבוקים אחת לשבוע. ולאחר מכן לשתות בקבוק פעם בחודש, במשך 4 חודשים (סך הכל עוד 4 בקבוקים, למעט ה- 6 שכבר שתיתי) במקביל לכך לקחתי במשך חודשיים ויטה קל D (שתי קופסאות). אם אסכם שתיתי 10 בקבבוקים + 2 חבילות כדורים, במשך 5 חודשים היום לאחר חודש מסיום הטיפול חזרתי על הבדיקה ונמצאה רמה של 53, כאשר הרמה היא מ- 75. מדוע הרמה לא עלתה לטווח? מה עליי לעשות? האם זה מסוכן? תודה רבה,
כמעט לכל האוכלוסייה בארץ חסר ויטמין די המשך בטיפול חשיפה מבוקרת לשמש של כ 15 דק ליום תועיל גם לעניין הזה