כדור להפסקת כאב גרון
דיון מתוך פורום רפואת משפחה וכללית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שבת שלום. בני בן 5 , אחת לחודש סובל מכאבי גרון המלווים בחום גבוה 39.5-40.0. רופא משפחה שבדק אותו הבקר במיון מכבי , הסביר שבמקום לקחת אנטיביוטיקה אחת לחודש , (משטח הגרון שעושים לו יוצאת תמיד תקינה ולא חיידקית ),יש אפשרות לתת לו כדור אחד , פעם אחת שמתמוסס במים ומפסיק לאלתר את הכאב החוזר . מכיר כדור כזה ? האם מתאים לילדים בני 5 ? מהם תופעות הלוואי ? נשמח להסבר בנושא .
אנא בררי לי מה שם הכדור ולפי זה אוכל להסביר לך מוזמנים להמשיך להתדיין בעמוד הפייסבוק שלי : " ד"ר מיכאל ויינפאס "
תודה על המענה המהיר. הרופא לא כתב את שם הכדור :" לאור הסיפור של דלקות גרון פעם בחודש ללא צמיחה בתרביות יש לשקול אפשרות של אבחנת PFAPA . " הוא אמר שכדי לפתור את הדלקות החוזרות , אפשר לקחת כדור אחד . לפי האינטרנט , אני מבינה שמדובר בסטרואידים . האם לאחר 4 פעמים של חום מלווה בכאבי בטן ובכאבי גרון ניתן לקבוע בוודאות שמדובר במחלה הנ"ל ? דבר נוסף , הנני נמצאת בחודש השלישי להריון . האם מדובר במחלה מדבקת ?