ראל"צ
דיון מתוך פורום רפואת משפחה וכללית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 61 סובלת מהתכוצויות יומיות בשוקיים ובכף הרגל ולעיתים מלווה בקפיצות של השריר/עצב. לעיתים זה נמשך לסרוגין במשך מספר שעות בלילה.גורם לכאבי תופת. בדיקות הדם טובות למעט ערכי הטריגלצירידים גבוהים.העצב היוצא מחוליה L5 עובר בתעלה מאוד מוצרת ובבדיקת ה-EMG מוכח שיש עליו לחץ. אני נוטלת 2 כדורי מגנזיום ציטראט של אלטמן וכן שותה 2 כוסות מי טוניק אך ללא הועיל.הרופאה המליצה שאטול כדור 0.5 כלונקס מאחר והוא מרפה שרירים. שאלתי היא מה דעתך על כדור זה? האם ניתן לדעת מה הסיבה להתכוווצויות הקשות? וכיצד מטפלים בהם.
חושב שבהחלט כדאי לנסות מאוד ייתכן שההתכווצות קשורה ללחץ על העצב ד"ר מיכאל ויינפאס
אכן צויין בבדיקת EMG של הגפה השמאלית, כי קיים לחץ על העצב היוצא מ-L5 וזאת בגלל היצרות התעלה. אם כך ניתן להפסיק ליטול את כדורי המגנזיום ולהסתפק ב-0.5 כדור קלונס 05.מ"ג?. ממתינה לתשובה?