חשש לגודש או חסימה בצינורית חלב
דיון מתוך פורום הנקה - ייעוץ והנקה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני מניקה כבר 5 חוד' ובימים האחרונים יש לי כאבים בשד אחד, הוא אדום והפיטמה גבשושית. אני סוחטת וגם עושה עיסויים והתינוק יונק כרגיל מהשד. אני מפחדת שתתפתח לי דלקת ורוצה ללכת לבדיקה, השאלה היא לאן לפנות - אני די בטוחה שהרופא משפחה לא מבין בזה... האם בטיפת חלב האחיות יודעות לטפל בבעיות כאלה? או אחיות רגילות בקופ"ח?
יש רופאים ואחיות שיודעים לטפל בזה, ואת צודקת שיש כאלו שלא . יתכן שתמצאי אחות שהיא גם יועצת הנקה שמסוגלת לטפל בזה ולכוון אותך לטיפול הנכון. אם את גרה קרוב ליקנעם או מודיעין, יש בטיפות חלב של מכבי יועצות הנקה שיכולות לסייע בכך. בכל אופן הטיפול הוא בדיוק מה שאת עושה, עיסוי, סחיטה ידנית והנקה. נסי לשנות תנוחה של הנקה, שינוי תנוחה משנה את נקודות הלחץ וצינוריות מהן נסחט החלב בשד בהתאם לתנוחת הפה של התינוק. גם זה יכול לסייע. האם את הולת עם חזייה עם ברזלים שיוצרת לחץ על המקום בשד? האם כל השד אדום ? ולמה את מתכוונת בפטמה גבשושית? האם סביב הפטמה או במישוש תחתיה? נסי לפרט יותר, ואולי נוכל לקבוע במה מדובר. אם השד נהיה כולו אדום או אדום במקום אחד , כאוב ונראה מודלק, או אם את מפתחת חום מעל 38.5 גשי לרופא לקבלת טיפול. בהצלחה
תודה על התגובה והעצות. המשכתי בעיסויים וגם שיניתי תנוחות הנקה, לקח כמה ימים אבל הכל עבר.