כאבי אוזניים בילד, שבועיים אחרי צלילה

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

08/08/2016 | 07:01 | מאת: אמא של

שלום, לפני כשבועיים בני בן ה 9 ערך צלילת הכרות ובמהלכה התחילו לו כאבי אוזניים. בערב היו לו מספר דקירות באוזן וכאב מתמשך בררגה נמוכה וגם טנטון שנמשך מעל 24 שעות. בבדיקת רופא ילדים נמצאה מעט אדמומיות באוזן שמאל וקיבל דזורן לחמישה ימים ולהימנע מהרטבת האוזן לשבועיים. בבדיקה בבית חולים יומיים לאחר מכן נמצאה עכירות מסויימת בתופית באוזן שמאל , שתי התעלות פתוחות ורגישות קלה בטרגוס. נתתי לו טיפות אף לאחר המלצה טלפונית, שבוע אחרי הצלילה. בדיקת שמיעה הציגה בגרף שמיעה טובה כאשר בכל התדרים השמיעה נמצאת בגרף בין 0-10 וגם בדיקת טמפונומטריה יצאה תקינה. הילד עדיין עם לחץ/כאב באוזן. לדבריו הכאב הוא ברמה של 1 הוא "יכול להתעלם ולחיות עם זה" אבל אני לא... הכל תקין אבל עדיין מתלונן על כאב מסויים. יש מה לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לאמא של, הבדיקות התקינות מצביעות על כך שאין צורך לדאוג. יתכן מאוד שהתלונות היו קשורות בצלילה. להבא באם יש כאב אזניים לאחר צלילה רצוי מיד לשים טיפות אף לפתיחת המעברים ולאוור האוזן התיכונה.

08/08/2016 | 12:39 | מאת: אמא של

תודה על המענה המהיר הוא מתלונן מידי פעם על טנטון שבא והולך מספר פעמים ביום של שניות. במהלך השנה סבל מכאבי ראש משך ארבעה חודשים מלווה בהפרעות שינה. קבלנו לבצע mri אך לא עשינו בסוף מאחר והכאבים חלפו כפי שבאו והוא חזר לשינה טובה. יש טעם לבצע בדיקה כזאת? יש קשר בין הטנטון לצלילה? תודה רבה

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)