מים באוזן

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

06/04/2013 | 11:04 | מאת: אמיר

שלום דר לאחרונה עשיתי קורס צלילה. במהלך הקורס היתה לי בעיה בפמפום באוזן שמאל. בכל זאת הצלחתי להעמיק ללא כאבים ומאמץ מיוחד עם כי לאט יותר משאר הצוללנים, אבל לאחר כל צלילה היו לי מים באוזן שנעלמו לאחר יום-יומיים. פניתי לרופא אא"ג לבדיקה, בוצעו בדיקות ויזואליות, שמיעה וטמפנומטריה, לדבריו הכל תקין ואין מניעה בצלילה. האם המצב המתואר תקין? האם יש כאן סיכון בצלילה? מה הבעיות שעלולות להיות עקב מים באוזן?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, כללית, תחושה של "מים באוזן" לאחר צלילה עלולה להיות כתוצאה מחוסר איוורור של האוזן התיכונה וחוסר איזון לחצים וכתוצאה מכך הפרשה לתוך האוזן התיכונה. במקרה כזה יש לקחת טיפות אף לאחר הצלילה לפתיחת המעברים ולניקוז ההפרשה. בהנחה שאכן כל הבדיקות של א.א.ג. שציינת תקינות ורופא ה א.א.ג מבין בנושאי צלילה, הרי שלא צריכה להיות לך בעייה.

21/09/2014 | 14:18 | מאת: maayan

משלום ,אני כעת בחול ולאחר צלילה ירד לי מעט גם מהאוזן, זה מרגיש כאילו יש מים באוזן ושאני לא מצליחה "לפתוח את האוזנים", הלכתי לרופא מקןמי הוא ניסה לנקות לי את האוזן בלחץ מים ונתן לי טיפות- חומצת בוריכ ואנטביוטיקה בטיפות. בעוג שישה ימים אני טסה חזרה. האם שימוש בטיפות יכול לעזור? החומצה מכאיבה בעת השימוש....האם זה ישפיע על הלחץ באןזנים בעת הטיסה? והאם יש משהו שניתן לקחת בכדי למנוע זאת?. תודה מעיין,זנזיבר

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)