אוזן סתומה לאחר צלילה

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

26/09/2012 | 08:51 | מאת: אביחי

שלום, לפני ארבע ימים ביצעתי 2 צלילות, כל אחת למשך כשעה לעומק של 15 מטר. אני נמצא בתאילננד בסוף הצלילה השנה, בזמן עצירת הבטיחות הרגשתי חוסר נוחות באוזן שמאל אבל זה עבר מייד לאחר העליה לספינה. למחרת הרגשתי תחושה של אוזן סתומה וכאבים באוזן שמאל. הלכתי לרופאה מקומית שאמרה שהיא לא רואה פגיעה באוזן ואין הצטברות נוזלים, היא אמרה לקחת כדור נגד כאבים במקרה הצורך. ביומיים הראשונים באמת לקחתי כדורים ולאחר מכן הכאב נחלש אבל תחושת הסתימה קיימת ואני מרגיש שהשמיעה נחלשת. היום הייתי אצלה שוב והיא נתנה לי כדור C. P. M שלוש פעמים ביום. אני חוזר לארץ בעוד שבוע.? האם הטיפול שלה טוב? האם אני צריך לחשוש מהטיסה? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך אביחי, כללית, ניראה כי אכן אי שיויון הלחצים בין האוזן התיכונה ולבין שינויי הלחץ הסביבתי גרמו לתחושות שאתה מתאר. לגבי אופי הטיפול איני יכול להשיב לך מבלי בדיקה ויתר פרטים על פרופיל ואופי הצלילה, איני מכיר כדור CPM. בוודאי אל תמשיך בצלילות כל זמן שהתחושה קיימית. לכשתחזור ארצה תבדק מיד אצל רופא א.א.ג רצוי שהוא גם רופא צלילה. לגבי הטיסה אין בעייה, קח איתך טיפות אף והשתמש בהן לפי הצורך, בעיקר כ חצי שעה לפני נחיתה.

20/01/2016 | 09:48 | מאת: רועי

לאחר צלילה של 10 מטר, חש בכאבים באוזן ימין ובנוסף בעת סגירת הלסתות הכאב מתגבר אני בטיול בניו זילנד ואין לי אפשרות לראות רופא בימים הקרובים, מה כדאי לעשות כרגע?

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)