תא לחץ לעומת מכשיר ריאוקסי

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

26/06/2023 | 11:49 | מאת: איתי

היי ד"ר, ראיתי שהגיע מכשיר חדש לארץ "Reoxy" אשר מתיימר להיות אפקטיבי וטוב יותר מתא לחץ. האם הוא באמת אפקטיבי יותר? במידה וכן או לא תוכל להסביר מדוע? כי לפי ההגיון שלי זה פשוט תא לחץ ללא הלחץ האטמוספרי לכן איך יכול להיות אפקטיבי יותר. תודה רבה על התייחסותך.

שלום לך איתי, נשימת 100% חמצן בלחץ של 1.5-2 אטמוספרות מוחלטות בתא לחץ זו האפשרות היחידה (!) להעביר כמויות חמצן גדולות בצורה מומסת בדם מעבר ליכולת הרוויה של ההמוגלובין ובצורה בטוחה. ומכאן נגזרות האינדיקציות לטיפול. מכשיר ה Reoxy לא עושה זאת ! ומי שאומר אחרת אינו אומר אמת.

28/09/2023 | 17:27 | מאת: ד"ר צחי וידר

ד"ר מלמד הנכבד, הטכנולוגיה החדשה Reoxy משיגה את התועלות של תא לחץ כמו: יצירת כלי דם חדשים (נאו-וסקולרזיציה) ותיקון רקמתי באמצעות טיפול בהיפוקסיה והיפראוקסיה לסירוגין. המכשיר שמנוהל באמצעות בינה מלאכותית מאפשר שחרור של HIF, בדומה לתאי לחץ - פקטור שבאמצעותו משתחררים תאי גזע ומיוצרים כלי דם חדשים (זכה בפרס נובל לרפואה בשנת 2019). אמצעי זה מאפשר לנו להגיע לתוצאות טיפוליות בפרוטוקולים שבהם זמן הטיפול קצר יותר, מס' הטיפולים קטן יותר משמעותית, ובנוחיות רבה יותר משום שאין צורך להכנס לתא, אין צורך להתמודד עם עליית הלחץ וכל הנלווה לכך (כאבים באזניים, פחד ממקומות סגורים וכו'). אשמח להסביר בהרחבה באם תמצא לנכון. חג שמח ד"ר צחי וידר

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)