צלילה חופשית בשלב ראשוני של הריון

דיון מתוך פורום  רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)

21/06/2021 | 08:32 | מאת: רונצה

גיליתי היום שאני בהריון אחרי איחור של שבוע בוסת האם ניתן לבצע פעילות ספורטיבית בים כגון צלילה חופשית ל 5 מטרים ? לא צלילה מאומצת מדיי . רק כמה מטרים ספורים ואיזה חצי דקה של עצירת נשימה . או עדיף להימנע?

שלום לך, ראשית שיהא במזל טוב. כללית, לראייתי, עד היום אין מספיק תימוכין מחקריים מוצקים התומכים חד משמעית באיסור צלילה בעת הריון כל זמן שהצלילה על פי הכללים, ללא מאמץ ועל פי השכל הישר. באשר לשבועות הראשונים יתכן ויש לנקוט במשנה זהירות ולא לעשות מאמץ גופני במיוחד שמדובר בצלילה חופשית.

21/06/2021 | 17:08 | מאת: רונצה

תודה רבה על תגובתך. במידה וזה יהיה אימון רגוע ללא מאמץ יתר . עצירת נשימה לכ 45 שניות וצלילה ל 5 מטרים בערך ואז שחיה מתחת למים אבל לא לעומק זה בסדר לדעתך ? אציין שאני בת 43 וזה הריון ראשון אז זה מאוד רגיש ... מצד שני זו העבודה שלי ולא רוצה להספיק לעשות אותה לגמרי. מה דעתך? אם אעשה אותה בהרבה יותר תשומת לב ואימון רגוע ובלי מתיחת גבולות זה בסדר ? כמובן לא הייתי רוצה לקחת שום סיכון על העובר תודה רבה

ערב טוב, קשה ואף לא ניתן לענות על שאלתך בצורה פסקנית ספציפית, זה מסוג המקרים בהם נלקחים בחשבון כל הנתונים הרלוונטיים והתשובה ניתנת על ידי השכל הישר.

מנהל פורום רפואה היפרברית וצלילה (טיפול בתא לחץ)